بنیاد علم ایران از محققان ایرانی در داخل و خارج از کشور حمایت می کند

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: این بنیاد، از محققان ایرانی در داخل و خارج از کشور حمایت می کند.

نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود:با ابراز امیدواری از اینکه همایشهای علمی مشترک متخصصان ایرانی و خارجی توسعه یابد، افزود: قطعا بنیاد علم ایران از این همایش ها حمایت خواهد کرد.

وی به معرفی بنیاد علم ایران INSF  (صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور) پرداخت و گفت:این بنیاد در ادامه کار شورای عالی پژوهشهای کشور و در اتمام آن و با استفاده از تجارب بنیادهای علم دنیا ، در سال 1382 آغاز به کار کرد.

وی ، هدف از تشکیل بنیاد علم ایران را " حمایت از توسعه علم و فناوری در کشور " ذکر کرد و اظهار داشت: این حمایت، با استفاده از کلیه ظرفیت های علمی و مالی در کل کشور انجام می شود و به پژوهشهای بالقوه و بالفعل کشور توجه داریم.

وی تاکید کرد: تحقق این هدف را در خانه ها ، مهدهای کودک و مدارس  می بینیم و با کارهای مطالعاتی ، بسته های حمایتی برای آنان فراهم می کنیم .

دکتر ضرغام افزود: در مدارس، از پژوهشسراها و در دانشگاهها ، از پژوهشهای دانشجویان کارشناسی، با تشکیل هسته های پژوهشی با نظارت اساتید، از فعالیت های پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد، با نظارت اساتید و از  رساله های دانشجویان دکترا ، حمایت می شود ، ضمن آنکه از فعالیت های پژوهشی فارغ التحصیلان دکترا ، با دادن پستاک زیر نظر اساتید برجسته، حمایت می کنیم .

وی ادامه داد: از اساتید، استادیاران ، و بصورت ویژه، از خانمهای پژوهشگر و اساتید و پژوهشگران مناطق محروم کشور ، پشتیبانی می کنیم.

وی، از  کرسی پژوهشی به عنوان حمایت بنیاد علم ایران از دانشمندان برجسته کشور نام برد و گفت : به فعالیت های پژوهشی اساتید ایرانی و خارجی که بصورت مشترک انجام شود ، "سینرژی گرنت" اعطا می شود.

رییس بنیاد علم ایران با تاکید بر اینکه بنیاد هیچ محدودیتی برای حمایت مالی ندارد، افزود: بنیاد علم ایران قراردادهای همکاری با بنیادهای علم دنیا و مراکز علمی خارج از کشور منعقد می کند، همچنانکه درحال انعقاد قرارداد با بنیاد علم آلمان هستیم و همکاری خود را با بنیاد علوم روسیه و بنیاد علوم چین آغاز کرده ایم .

وی همچنین تاکید کرد که عزم ما ، استفاده از تمامی ظرفیت های علمی و مالی داخلی و خارجی است و همانطور که سابقه همکاری ایرانیان با خارجی ها را از 1700 سال پیش در دانشگاه جندی شاپور داریم ، بنیاد علم ایران نیز نهایت همکاری را با مراکز علمی معتبر و دانشمندان ایرانی و خارجی برجسته در این مراکز دارد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار