موزه سازهای سنتی با 250 ساز یکی از مکانهای جالب و دیدنی استان کرمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه موزه‌ی سازهای سنتی کرمان در سال1381افتتاح شده است گفت : در آن سازهایی از قبیل قیچک، سنتور، قانون، رباب و عود که از جمله کارهای هنرمندانه اساتیدی چون یحیی، نریمان و مسعود می‌باشد به نمایش گذاشته شده است.

جهانشاهی افزود : هدف اصلی از ایجاد این موزه آشنا نمودن بازدیدکنندگان با سازهای بومی و سنتی ایران و همسایگان کشور ایران است که موسیقی آنان با موسیقی کشور ما قرابت و نزدیکی بسیار دارد.

وی با بیان اینکه250ساز در موزه‌ی ساز نگهداری می‌شوندخاطرنشان کرد: بخشی از این سازها اهدایی استاد حسین مسعود بنیان‌گذار موزه ساز و بخش دیگر مجموعه‌ی شخصی آقای توحیدی است که حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش وی است .

جهانشاهی یادآورشد: یک مجموعه نیز متعلق به کیوان پهلوان است که در سه بخش سازهای ملی، سازهای مقامی(محلی)و سازهای بین‌المللی گنجانده شده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اشاره اینکه این سازها در نوع خود بی‌نظیرند و توسط بهترین استادان این رشته ساخته شده‌اند گفت :در حال حاضر سعی می‌کنیم با همکاری هنرمندان صدای تک تک سازها را ضبط کنیم تا در صورت تمایل بازدیدکنندگان بتوانند صدای هر ساز را به‌طور جداگانه گوش کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: موزه ، ساز سنتی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار