مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تعداد ناشرانی که طی سال گذشته و امسال مجوز دریافت کرده اند ۳۸ ناشر بوده که از این تعداد تنها ۲۲ ناشر در استان فعال مطلوبی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛، ناصر مقدم بابیان اینکه ناشرین کتاب جایگاه ارزشمندی دارند افزود: باید از این فرصت برای ارتقای نشر کتاب و کتاب‌خوانی بهره برد و هرکسی در هر جایگاهی که هست باید برای تحقق این امر مهم تلاش کند.


وی تأکید کرد: کتاب خوب باید ویژگی های خاص خود را داشته و برای مخاطب ایده‌های نو و جذابی را داشته باشد.

مقدم با اشاره به اینکه یک کتاب خوب باید ایده و آموزش را به مخاطب بدهد و این خود در جذب مخاطب بسیار مؤثر است ،اضافه کرد: ناشر کتاب نباید تنها به سود آوری توجه کند بلکه باید بر کیفیت و جذاب مخاطب تأکید جدی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: متأسفانه کتاب‌خوان در جامعه ما کم است و بایدبا برنامه‌ریزی درست و کارشناسی شده تعداد کتاب‌خوان ها افزایش پیدا کند.

مقدم بابیان اینکه طی سال گذشته پژوهشی در بحث کتاب‌خوانی انجام شد، افزود: متأسفانه استقبال مردم از فضای مجازی در صدر منابع بوده است و تحقیق و مطالعه در جامعه کاملاً افت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۳۱ عنوان کتاب در استان چاپ‌شده بود که امسال به ۱۶۰ عنوان رسیده است.

مقدم بابیان اینکهسیاست‌های حمایتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت از چاپ به خرید کتاب تغییر کرده است افزود:سال گذشته ۸۳۶ عنوان کتاب به ارزش ۸۰ میلیون تومان خریداری‌شده است که امسال با کاهش اعتبارات به ۷۱ عنوان کتاب باارزش ۷۰ میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.