ایتارتاس خبر داد:

نسل جدید مخوف‌ترین سامانه موشکی روسیه راهی شمالگان می‌شود

منطقه شمالگان روسیه به سامانه موشکی کوتاه بُرد تور ام2 (Tor-M2) مجهز می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «ایتارتاس»؛ شرکت دفاعی-نظامی «الماز-انتی» روسیه از طراحی سامانه موشکی کوتاه بُرد «تور» برای تجهیز نظامی منطقه شمالگان خبر داد.

به گفته مقامات شرکت «الماز-انتی» کار و تحقیقات اولیه برای ساخت سامانه موشکی کوتاه بُرد تور آغاز شده است. این پروژه با همکاری وزارت دفاع روسیه در مرحله اجرا قرار دارد.

به گفته منابع آگاه، نخستین نسخه سامانه موشکی دفاع هوایی از خانواده «تور» در سال 1986 در اختیار ارتش روسیه قرار گرفت. نسل جدید تور ام2 (Tor-M2) قادر است انواع اهداف هوایی شامل هواپیما، بالگرد، پهپاد، و موشک را با سرعت 700 متر در ثانیه، در فاصله 12 کلیومتری و در ارتفاع 10 کیلومتری از سطح زمین شناسایی و نابود کند.

سامانه موشکی تور ام2 (Tor-M2) قادر است 16 هدف را به شکل همزمان شناسایی و نابود کند. تور ام2 (Tor-M2) با شاسی چرخ دار بیش از 30 تُن وزن دارد و در عرض 18 دقیقه با مهمات بارگذاری می شود. سرعت حرکت شاسی با سامانه در بزرگراه 80 کیلومتر در ساعت و در جاده های خاکی 30 کیلومتردر ساعت است. سرعت شاسی به تنهایی 500 کیلومتر در ساعت است.

شرکت دفاعی – نظامی الماز انتی به تازگی آزمایش سامانه دفاعی موشک‌های میان برد «ویت یاز S-350» آغاز کرده است و تا پایان سال جاری وزارت دفاع روسیه سامانه میان برد موشکی بوک ام3 را در پدافند دفاعی خود عملیاتی می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار