معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: بیمارستان صحرایی علی ابن ابی‌طالب (ع) یکی از شاهکارهای مهندسی جنگ سپاه بود؛ به نحوی که عراق از وجود چنین بیمارستانی اطلاع نداشت.

معاون بهداشت و درمان سپاه : بیمارستان صحرایی علی ابن ابی‌طالب (ع) یکی از شاهکارهای مهندسی جنگ سپاه بودبه گزارش حوزه‌ی امنیت دفاعی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار عبداللهی گفت: بیمارستان صحرایی علی ابن ابی‌طالب (ع) یکی از شاهکارهای مهندسی جنگ سپاه بود؛ به نحوی که عراق از وجود چنین بیمارستانی اطلاع نداشت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه امروز در ششمین کنگره علمی طب رزم که در محل بیمارستان صحرایی علی بن ابی‌طالب (ع) برگزار شد، گفت: بیمارستان صحرایی علی بن ابی‌طالب یکی از شاهکارهای مهندسی جنگ سپاه بود؛ به نحوی که عراق از وجود چنین بیمارستانی اطلاع نداشت. علاوه بر این سازه ساختمانی این بیمارستان نیز در نوع خود ابتکار عمل محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مروری بر نقش بهداری رزمی سپاه در دوران دفاع مقدس داشته باشیم، می‌توانیم به عملیات کربلای 5 اشاره کنیم؛ که در این عملیات 23 پست امدادی، 16 اورژانس عملیاتی داشت. 2 بیمارستان صحرایی علی بن ابی‌طالب (ع) و امام حسین(ع)  به همراه 19 نقاهتگاه شهری مسئولیت درمان مصدومان این عملیات را عهده‌دار بودند.

معاون بهداشت و درمان سپاه اظهار دشت: بیمارستان صحرایی علی بن ابی‌طالب (ع) که در کربلای5 مسئولیت پذیرش و درمان مجروحان را بر عهده داشت توانست در  این عملیات 1940 عمل جراحی را در 8 اتاق عمل انجام دهد؛ این بیمارستان دارای 20 تخت اورژانش 30 تخت ریکاوری، 2 پد بالگرد، اورژانس شیمیایی با 16 تخت آی سی یو، و 16 دوش دفع آلودگی بود.

سردار عبداللهی گفت: یکی دیگر از بیمارستان‌های صحرایی سپاه در دوران دفاع مقدس بیمارستان شهید بقایی بود؛ که در آن بیمارستان 4500 عمل جراحی انجام شد و در مجموع 6194 نفر در سال 65 طی فعالیت این دو بیمارستان درمان شدند و بیش از 50 هزار مجروح در کربلای5 در این بیمارستان خدمت دریافت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
افرین به همت بلند این غیورمندان ایرانی
خدا پشت پناهتون
آخرین اخبار