افزایش 9.9 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفتی آمریکا موجب کاهش بهای جهانی طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «رویترز»؛ در معاملات روز چهارشنبه، بهای نفت خام کاهش یافت. رشد ذخایر نفتی آمریکا باعث شد بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی به کمتر از 37 دلار در هر بشکه برسد. پس از رشد 24 سنتی در روز گذشته، هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه مه با افت 27 سنتی، 36 دلار و 54 سنت معامله شد. در معاملات روز گذشته هر بشکه نفت خام برنت با ثبت قیمت 37 دلار و 25 سنتی به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید.

هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت معیار آمریکا) با 66 سنت کاهش، 33 دلار و 74 سنت در هر بشکه معامله شد.

آمار موسسه نفت آمریکا حاکی از این است که ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته به 9.9 میلیون بشکه افزایش یافته است. این رقم فراتر از پیش بینی 3.6 میلیون بشکه ای تحلیلگران بود.

در حالی که بیش از یک سال از روند نزولی بهای جهانی نفت می گذرد، کشورهای تولید‌کننده نفت اوپک برای کنترل بازار نفت حجم تولیدات خود را از ماه ژانویه افزایش نداده‌اند. در توافق 16 فوریه کشورهای عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا تصمیم گرفتند برای جلوگیری از تداوم کاهش بهای نفت، تولید خود را کاهش دهند.

به باور تحلیلگران بازار طلای سیاه، بهای نفت به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. به نظر می‌رسد تا پایان سال 2016 و کاهش عرضه مازاد، بهای نفت بار دیگر روندی افزایشی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار