درخواست کمک آلمان و بلژیک از ترکیه برای کاهش تعداد مهاجران

مقامات برلین و بروکسل از ترکیه درخواست کردند مانع از ورود بیشتر مهاجران به اتحادیه اروپا شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تودی زمان، بروکسل و برلین که در حال حاضر به دنبال ایجاد یک طرح مشترک برای کاهش تعداد مهاجران هستند، از ترکیه درخواست کرده اند مانع از ورود این پناهجویان به اتحادیه اروپا شود. 

تعداد زیادی از کشورهای اتحادیه اروپا به تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای خود روی آورده اند و قصد دارند با این شیوه جریان ورود مهاجران را کنترل کنند؛ زیرا ممکن است از اواخر ماه مارس (حدود دو هفته آینده) که آب و هوا مطلوب می شود، تعداد این مهاجران افزایش یابد. بسیاری از این مهاجران از بحران سوریه گریخته اند.

اتریش آخرین نقطه مهاجران پیش از ورود به آلمان محسوب می شود.  "ورنر فایمان،" صدراعظم اتریش در این خصوص گفت این کشور نباید به اتاق انتظاری برای مهاجران تبدیل شود.

"ژان کلود یونکر،" رئیس کمیسیون اروپا با "الکسیس سیپراس،" نخست وزیر یونان گفتگو کرد و "دونالد توسک،" رئیس شورای اروپا نیز قرار است از اتریش، اسلونی، کرواسی، مقدونیه، یونان و ترکیه دیدن کند. دونالد توسک پس از گفتگو با فایمان در وین اعلام کرد: "ما باید به کمک یکدیگر با عواقب تصمیمات خود روبرو شویم. کشوری که باید از آن حمایت کرد یونان است."

گفته می شود اتحادیه اروپا پیشنهاد افزایش کمک های بشردوستانه را به یونان ارائه کرده است. درحال حاضر بیش از 20 هزار مهاجر و پناهجو که مسیر یونان را برای ورود به اروپا در پیش گرفته بودند، به دلیل بسته شدن مرزها در این کشور باقی مانده اند. سال گذشته بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو از راه ترکیه و یونان وارد اروپا شدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار