مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از حدود 120 اثر ارسال شده 20 اثر برگزیده شده است که طی یک رتبه بندی به آثار اول تا سوم و همچنین آثار قابل تقدیر جوایزی اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر اسماعیلی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد در نشست کتاب سال جایزه ابن سینا که در محل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد؛ گفت: اهدای جایزه ابن سینا حوزه‌های مختلف انسانی‌،‌ اجتماعی، هنر،‌ دینی،‌ و تاریخ، فلسفه و دینی را در بر می‌گیرد. 

وی ادامه داد: در سال آ‌ینده دو اتکا به گسترش این جایزه هم در عرصه موضوعی و هم عرصه کاری کمک خواهد کرد چرا که گسترش آن بر فعالیت‌های فرهنگی و اهداف نظام جمهوری اسلامی تاثیر گذار است. 

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی افزود: جایزه کتاب سال ابن سینا دومین بار است که اهدا می‌شود. و سال قبل نیز در واحد تهران جنوب به طور آزمایشی پایه گذاری شد که در نهایت قابل اجرا بودن آن مشخص شد. اما کار اصلی برای تحقق این امر در واحد علوم تحقیقات انجام شد. 

اسماعیلی خاطر نشان کرد: بخش اصلی سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد زبان فارسی است. سیاست‌های فرهنگی وجود دارد. انتخاب کتاب سال جدیت خودش را دارد،‌ علاوه بر ما همه حوزه‌های تاریخی‌،‌ اجتماعی‌، دینی‌،‌ فلسفی و کلیات را در حوزه پایان‌نامه ارشد و دکتری مورد توجه قرار می‌دهیم. 

در ادامه دکتر دانش‌فرد،‌ معاون فرهنگی دانشگاه علوم تحقیقات در حاشیه این نشست افزود: جایزه کتاب سال ابن سینای دانشگاه آزاد به ابتکار معاونت فرهنگی آغاز به کار کرد که حرکت مناسبی بود چرا که زمینه فرهنگی حمایت از اهل قلم را ایجاد کرد. 

وی ادامه داد: امیدواریم انسجام و تبادل علمی در کلیه واحدها انجام شود. زیرا بسیاری از واحدها دارای انتشارات مستقل هستند اما متاسفانه مبادله توانمندی‌های علمی در بین آنها انجام نشده است، پیش‌بینی می‌شود با انجام این کار این اتفاق بیفتد. 

دانش‌فرد تاکید کرد: در خصوص آثار شرکت کننده در انتخاب جایزه کتاب سال تاکید کرد: آثار 90 واحد ارسال شده است که در بخش اصلی بر 5 محور انسانی، اجتماعی، کلیات، فلسفه، تاریخ و دین استوار است، علاوه بر آن ادبیات فارسی نیز بخش ویژه است. 

وی خاطر نشان کرد: 20 اثر در انتخاب این جایزه با هم رقابت می‌کنند و داوری آنها هم در سه مرحله بود و آثاری که وارد مرحله آخر شدند برای بار سوم مورد داوری قرار گرفتند. تا آثار قابل تقدیر از بین آنها شناخته شود. 

دانش‌فرد در پایان گفت: روز شنبه 15 اسفند به نویسندگان آثار برگزیده شده جوایزی اهدا خواهد شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار