دومین اختتامیه جشنواره و نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی،15 اسفند ماه جاری در بیرجند برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان با اعلام این خبر گفت:این جشنواره به منظور حفظ و تقویت فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی، ارج نهادن، تبیین و ترویج الگوهای بومی و ملی، هدایت بازار تولید و فراهم ساختن فضای رقابتی در بین فعالان این عرصه و همچنین ترغیب مردم به پرهیز انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه برگزار می شود.

سید علی زمزم هدف از برگزاری این جشنواره را زمینه سازی برای کشف ظهور استعدادها و خلاقیت های نو مرتبط با پوشاک اسلامی و ایرانی، ترویج طرح های ملی مناسب با سلیقه و در خور شان والای جامعه بر اساس سبک زندگی اسلامی عنوان کرد.

وی معرفی نمونه طرح های مد و لباس متناسب با المان ها و شاخصه های تاریخی، بومی و سنتی استان بر اساس استاندارد های اسلامی و ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی میان طراحان و تولیدکنندگان را نیز از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با موضوع طراحی در حوزه پوشاک بانوان با موضوع مانتو فرم «اجتماع» برگزار می شود افزود: این جشنواره در ٢ بخش ،طراحی مانتو اجتماعی و بخش نمایشگاهی است که برپایی نمایشگاهی از ٣٠ اثر برگزیده جشنواره خواهد بود.

معاون امور هنری و سینمایی اظهار کرد:آیین افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره شنبه۱۵ اسفند ساعت ١٧در محل نگارخانه شهر واقع در میدان ابوذر بیرجند و آیین اختتامیه جشنواره، همان روز ساعت ١٩ در محل آمفی تئاترگلبانگ اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان واقع در خیابان مطهری مطهری ٢٣ برگزار می شود.

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار