چهارمین آیین اعطای جایزه ملی شهید رهنمون و ششمین کنگره علمی طب رزم آغاز ‌شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمین آیین اعطای جایزه ملی شهید رهنمون و ششمین کنگره علمی طب رزم و تروما با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جامعه جراحان، خانواده شهدای بهداری، معاونین بهداری سازمانان نیروهای مسلح، وزرای بهداشت ادوار مختلف  و پیشکسوتان عرصه بهداشت و درمان و بیش از هزار نخبه‌ی جامعه پزشکی در بیمارستان صحرایی امام علی بن ابیطالب (ع) آبادان آغاز ‌شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه در آیین افتتاحیه ششمین کنگره علمی طب رزم و تروما با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهدای عرصه‌ی بهداشت و درمان اظهار داشت : بیمارستان صحرایی امام علی بن ابیطالب (ع) که پس از گذشت سی سال بازسازی شده است در دل خود ناگفته‌های فراوانی داشته و یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های تلاشگران عرصه‌ی بهداری رزمی است.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم روزهایی که بیمارستان‌های  صحرایی در مناطق جنگی کمک‌های شایان توجهی را به رزمندگان دوران دفاع مقدس ارائه می‌کردند.

سردار عبداللهی خاطر نشان کرد: در بازدیدی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مردادماه سال 67 از بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب (ع) داشتند؛ مرقومه معظم له مدال افتخاری برای این بیمارستان محسوب می‌شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه در پایان سخنانش تصریح کرد: امیدواریم بیمارستان صحرایی دوران دفاع مقدس به عنوان ظرفیت‌های غنی حفظ و در برگزاری کنگره‌های علمی و مراسم فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است برگزاری میزگردهای علمی و پنل‌های تخصصی پیرامون موضوع تروما و نقش بیمارستان‌های شهری در دوران دفاع مقدس و بازدید شرکت کنندگان در کنگره از شلمچه و یادمان‌های دفاع مقدس از جمله برنامه‌های ششمین کنگره علمی طب رزم و تروما است.

در پایان این مراسم از خانواده هشت شهید نخبه عرصه‌ی سلامت کشور شامل سه پزشک شهید، دو دانشجوی پزشکی شهید، یک فرمانده بهداری دوران دفاع مقدس و دو امدادگر تجلیل به عمل می آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار