به نوشته نیویورک تایمز، حمایت‌های مالی هنگفت از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به انتصاب افراد سرسپرده می‌انجامد.

نیویورک تایمز: حمایتهای مالی خصوصی از نامزدهای انتخابات آمریکا چه تأثیری در نتیجه نهایی دارد؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: اهمیتی ندارد که نتیجه انتخابات مقدماتی امروز آمریکا چه خواهد شد، از آن مهم‌تر نتیجه عکس حمایت‌های مالی از کمپین‌های انتخاباتی نامزدها در این دور از رقابت‌ها است.

شاید با توجه به نتایجی که تاکنون به دست آمده است تصور کنیم صرف هزینه بسیار، نمی‌تواند اثر چندانی بر پیروزی یک نامزد در انتخابات داشته باشد. به طور مثال «جب بوش،» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در حالی از دور رقابت‌ها حذف شد که حدود 100 میلیون دلار برای کمپین خود هزینه کرده بود. 

در طرف دموکرات‌ها نیز «برنی سندرز،» در حالی با «هیلاری کلینتون» رقابت می‌کند که حامیان مالی او مردم و اهداکنندگان نه چندان متمول هستند. این در حالی است که  سرمایه‌گذارهای بزرگ از کمپین کلینتون حمایت میکنند و تاکنون متحمل هزینه‌های سنگینی شده‌اند.

تا زمان انتخابات اصلی نمی‌توان درباره تأثیر این کمک‌ها اضهارنظر کرد؛ زیرا آن زمان پای دهها میلیون دلار دیگر به میان می‌آید. اما می‌توان حدس زد نتیجه این حمایت‌ها، انتصاب شخصی است که خود را از هر جهت مدیون سرمایه‌گذاران کمپین مبارزاتی‌اش میداند؛ در نتیجه نمی‌تواند مستقل عمل کند.

کارشناسان مؤسسه دموکراسی 21 و گروه‌های مشابه به دنبال تصویب قانونی در کنگره برای کاهش میزان کمک‌های مالی خصوصی به کمپین‌های انتخاباتی هستند. گرچه این قانون حمایت مالی کمیته‌های اجرایی انتخاباتی بزرگ موسوم به «سوپر پک‌ها» را کاهش نمی‌دهد، این امید وجود دارد که از وابستگی نامزدها به آن‌ها کاسته شود.    

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار