استان مرکزی رتبه اول کشور در ترغیب به زایمان طبیعی را کسب کرد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی در ارزیابی برنامه های نظام تحول سلامت کشور، رتبه اول را در ترغیب به زایمان طبیعی برای دومین سال پیاپی کسب کرد .

دکتر سرمدیان افزود: بر اساس تکالیف ابلاغی در گام ترغیب زایمان طبیعی نظام تحول سلامت ، دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با 25 درصد کاهش عمل سزارین و افزایش زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی ، تامین اجتماعی و خصوصی توانست دردو دوره متوالی جز موفقترین دانشگاهها و در یک دوره موفق به کسب لوح زرین در خصوص ترویج زایمان طبیعی شود.

وی گفت: از 600 زایمان ماهانه در بیمارستان طالقانی اراک 360 مورد آن به شیوه طبیعی و باقی آن با عمل جراحی سزارین صورت می گیرد.

دکتر سرمدیان افزود: برگزاری کلاسهای ترویج زایمان طبیعی ، ترویج زایمان های بی درد در مراکز درمانی و ترویج زایمان در آب در شهرستان محلات از مهمترین کارهای این حوزه در ترویج زایمان طبیعی در استان بوده است.

وی همچنین از برگزاری همایش حمایت طلبی و ترویج زایمان طبیعی با حضور مادران باردار ، همسران و خانواده هایشان در تاریخ 14 اسفندماه جاری در سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی در راستای ترویج زایمان طبیعی در اراک خبر داد.

انتهای پیام /

برچسب ها: اراک ، درمان ، زایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.