عمان از میزبانی رقابت های جهانی قایقرانی با حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی، انصراف داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان قرار بود رقابت های قهرمانی قایقرانی جوانان جهان ماه دسامبر سال جاری میلادی به میزبانی عمان برگزار شود، اما فدراسیون جهانی قایقرانی اعلام کرد عمان از میزبانی این رقابت ها انصراف داده است.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که عمان حاضر نشده اجرای قوانین جدید فدراسیون جهانی قایقرانی مبنی بر این که" همه ورزشکاران  از همه کشورهای جهان باید بتوانند در رقابت ها شرکت کنند" را تضمین کند.

  این قانون جدید پس از آن وضع شد که در رقابت های سال گذشته میلادی در مالزی این کشور اسلامی به ورزشکاران رژیم صهیونیستی ویزا نداد و اجازه نداد تحت پرچم این رژیم در مسابقات شرکت کنند.حتی به آنها اعلام شد چنان چه در مسابقه ای مدال طلا دریافت کنند سرود ملی آنها پخش نخواهد شد.

این مسائل باعث شد رژیم صهیونیستی از این رقابت ها کنار بکشد.

این اقدام مالزیایی ها از سوی فدراسیون جهانی قایقرانی محکوم شد و باعث شد این فدراسیون قوانین جدیدی را وضع کند که میزبانان را ملزم می کرد تضمین کنند که همه ورزشکاران از همه کشورها می توانند در شرایطی برابر با هم رقابت کنند.

البته هنوز تایید نشده است که آیا همین مسئله باعث انصراف عمان از میزبانی شده است یا نه، اما فدراسیون جهانی قایقرانی تایید کرد که  این نهاد از کمیته قایقرانی عمان هیچ تضمینی برای رعایت این قوانین دریافت نکرده است.

دولت عمان هیچ رابطه دیپلماتیکی با رژیم صهیونیستی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار