محمد اشرف غنی دستور ایجاد یک کمیسیون بخاطر اعمار مقبره سردار محمد داوود خان را صادر کرده است.

حکومت افغانستان مقبره محمد داوود خان را اعمار می کند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور دستور ایجاد یک کمیسیون بخاطر اعمار مقبره سردار محمد داوود خان را صادر کرده است محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور دستور ایجاد یک کمیسیون بخاطر اعمار مقبره سردار محمد داوود خان را صادر کرده است.

غنی گفته که بجا آوردن عزت و احترام سردار محمد داوود خان به حیث رییس جمهور پیشین کشور، وظیفه و مسئولیت دولت است.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته که بودجه مالی اعمار مقبره داوود خان و خانواده اش از سوی دولت آماده شده و قرار است پس از ایجاد این کمیسیون، کار طرح و پلانگذاری ساختمان مقبره آغاز شود.

دولت افغانستان برای اعمار مقبره محمد داوود خان، ۴۰۰ هزار دالر امریکایی اختصاص داده و مبلغ ۲۰ هزار دالر نیز از پول شخصی رییس جمهوری غنی پرداخت می شود.

محمد نادر نعیم، از بستگان محمد داوود خان، بزرگان و متنفذین ولایت قندهار در دیدار با رییس جمهورغنی خواستار اعمار مقبره رییس جمهور فقید کشور در تپه تاج بیک شهر کابل شده اند.

در همین حال رییس جمهورغنی گفته که برای مصارف متباقی اعمار مقبره محمد داوود خان و اعضای خانواده اش، یک صندوق وجهی نیز ایجاد می شود.

سردار محمد داوود خان پسر کاکای محمد ظاهر شاه آخرین شاه افغانستان بود، داوود خان در سال ۱۳۵۲ در یک کودتای نظامی قدرت را به دست گرفت و در یک پیام رادیویی خود را نخستین رییس جمهور افغانستان معرفی کرد.

او پس از ۵ سال حکومت در ۷ ثور سال ۱۳۵۷ همراه با ۱۶ تن از اعضای خانواده اش در اثر کودتای رهبری خلق و پرچم کشته شدند ولی مقبره آنان نامعلوم بود.

سرانجام در سال ۱۳۸۷ جسد داوود خان و اعضای خانواده از یک قبر دسته جمعی در پلچرخی کابل یافت شد و بر اساس فرمان حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین در تپه تاج بیک شهر کابل به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.