سفارش غذا از رستوران‌ها بر خلاف تصور بسیاری از ما، زمان زیادی نیست که باب شده است. در واقع کمتر از دو دهه است که شاهد رواج استخدام پیک‌های موتوری تحویل غذا در رستوران‌ها هستیم.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید سخت است که به یاد آوریم، ولی قبل از آن باید برای هر سفارش غذا به رستوران مدنظر می‌رفتیم و غذایمان را می‌خریدیم و برمی‌گشتیم. البته این روزها آنقدر سبک زندگی‌مان عوض شده که سفارش اینترنتی غذا هم دیگر تقریبا یک کار عادی برای بسیاری از ماست.

 

قابلمه به دست تا دَم رستوران:

تا همین 20 سال پیش، سفارش تلفنی غذا از رستوران چندان مرسوم نبود. حتی ظروف یکبار مصرف و بسته‌بندی غذا هم وجود نداشت. اگر در خانه غذا نبود، پدر یا پسر خانواده باید قابلمه به دست تا رستوران (معمولا کبابی محل) می‌رفت و غذا را می‌خرید و آن را به خانه می‌آورد.



از قابلمه به دستی تا دَم رستوران تا سفارش اینترنتی و موبایلی غذا

سفارش تلفنی و منوهای لای دری:

می‌توان باب شدن سفارش تلفنی را مدیون رونق و رواج پیتزا فروشی‌های به سبک جدید و کترینگ‌های غذا دانست. این‌ها بودند که با استخدام پیک‌های موتوری یا به عبارتی راه‌اندازی «دلیوری»، کم کم باعث شدند آقایان دیگر شب‌ها به غیر از بیرون گذاشتن زباله، دیگر لازم نباشد برای خرید غذا هم از خانه بیرون بروند.

منوهای غذاها اول یک تراکت سیاه سفید بودند که هر روز از درز لایِ در خانه به داخل می‌افتاد. کم کم این منوها شیک‌تر و رنگی شدند و عکس غذاها هم به آن‌ها اضافه شد.

 

کد اشتراک رستوران همچون اشتراک آژانس محل

با رواج ارسال غذا، بسته‌بندی‌های غذا شیک‌تر شد و رقابت هم برای سرویس‌دهی در منزل بیشتر. با این رقابت، هر رستورانی تلاش می‌کرد تا برای مشتریانش کد اشتراک بیشتری صادر کند؛ کد اشتراکی که مثل کد اشتراک آژانس‌ها در قدیم، باید شماره آنها را در جایی یادداشت می‌کردیم تا فراموش نشوند.

 

سفارش اینترنتی غذا، یک اشتراک برای صدها رستوران

این روزها دیگر لازم نیست، منو، کد اشتراک یا تلفن چندین رستوران را در خانه یا محل کار نگه داشت. دیگر لازم نیست به این فکر کرد که کدام‌یک زودتر غذا را می‌فرستد یا الان باز است یا نه؛ یا اینکه منویش چه تغییری کرده است. همچنین دیگر لازم نیست حتی برای سفارش غذا به آنها تلفن زد. الان دنیا، دنیای اینترنت است و کافی است به سایت سفارش آنلاین غذایی همچون ریحون سر زد و یا اپلیکیشن موبایلی آن را دانلود کرد.

 

گذشته و آینده سفارش اینترنتی غذا در ایران

سایت‌های زیادی از چند سال پیش در زمینه سفارش غذا از رستوران‌ها در کشور فعال شدند که مشکل اصلی‌شان سخت بودن و پیچیدگی سفارش غذا در آنها بود. اما امروز شاهد موج جدیدی از این نوع سایت‌ها هستیم.

یکی از پیشروان این موج جدید، سایت سفارش اینترنتی غذای ریحون است که علیرغم اینکه مدت کمی از راه‌اندازی آن می‌گذرد توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند.

به تازگی هم یک اپلیکیشن موبایل را هم برای سفارش سریع غذا از اینترنت رونمایی کرده که با آن در کمتر از 3 دقیقه می‌توان غذا را از رستوران‌های خوب اطراف سفارش داد. (دانلود از اینجا)

ریحون به عنوان سایت سفارش آنلاین غذا، مجموعه‌ای از رستوران‌ها را در نزدیک‌ترین محل به مشتری گردهم آورده تا تجربه سفارش غذا، نسبت به مراجعه حضوری، تلفنی و یا حتی نسبت به سایر سایت‌های اینترنتی، تجربه ساده‌تر و بهتری باشد.

ریحون کمتر از یک سال است که راه‌اندازی شده، اما در همین مدت کوتاه افتخارات زیادی داشته است. از پر رشدترین سایت سفارش آنلاین غذا در ایران تا برنده شدن در هشتمین جشنواره وب و موبایل ایران در هفته قبل به عنوان برترین سایت سفارش آنلاین غذا در ایران از نگاه داوران.

 

امتحان گزینه جدید: سفارش اینترنتی و موبایلی غذا

رشد اینترنت و گوشی‌های هوشمند، انتخاب‌های جدید و زیادی را برای سفارش غذا در کنار مراجعه حضوری و تلفنی در اختیار مردم قرار داده است که امتحان گزینه‌ای همچون سایت سفارش غذای آنلاین ریحون و اپلیکیشن موبایل آن می‌تواند باعث تغییر عادات قدیمی سفارش غذا از رستوان‌ها شود.


منبع : pr( خبرآگهی)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار