مکان های تاریخی و گردشگری آنقدر چشم نواز و زیبا هستند که گاهی اوقات در اسارات درختان محو می شوند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، حفظ مکان های تاریخی و گردشگری همواره از نگرانی های میراث دوستان بوده، از نوشتن یادگاری بر روی آثار تاریخی گرفته ، تا تخریب آثار تاریخی که از چشم نوازی و زیبایی آن آثا ر می کاهد .

جدای از این موارد که موجب می شود تا از زیبایی آثار تاریخی بکاهد و چشم گردشگران را از این زیبایی های به یادگار مانده از گذشتگان پنهان کند وجود درختان سر به فلک کشیده در پیشانی آثار تاریخی همچون میدان امام است

عکس هایی که دهه ی 70 از دریچه دوربین عکاسان حرفه ایی اصفهان در میدان امام بجا مانده است حکایت از وجود متعدد درختان سرو و کاج با جلوه ایی زیبا در این مکان تاریخی دارد که این گنجینه عصر صفوی را در انحصار خود قرار داده است .

هرچند در دهه 80 مسوولان میراث فرهنگی و شهرداری این درختان را جابجا کردندتا چشم نوازی این اثر ماندگار حفظ شود اما چند سالی است که نهالهای کوچک میدان دوباره تبدیل به درختان تنموند شده که نارضایتی گردشگران خارجی را در پی داشته و عکاسان اذعان دارند که این فضای سبز مناسب این میدان تاریخی نیست.

فریبا خطابخش سرپرست پایگاه میراث جهانی نقش جهان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وجود درختان و فضای سبز بیش از حد در اطراف میدان تاریخی نقش جهان گفت : در سال 1311 سه الگو برای این مکان تاریخی در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد : در این سه الگوی پارک اروپایی ، باغ ایرانی ، میدان تاریخی شهری برای این میدان تعریف شد .

سلیمان پور مدیر پارکها وفضای سبز شهرداری اصفهان نیز گفت : با بررسی هایی که انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که برخی از گونه هایی که ارتفاع زیادی دارند را جابجا کنیم .

انتهای پیام/ ح
برچسب ها: میدان ، نقش جهان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.