شاه‌کلید داوطلبان پیروز نمایندگی مجلس دهم چه بود؟

داوطلبان دوره دهم مجلس شورای اسلامی واژ‌ه‌هایی را در سخنانشان به عنوان شاه‌کلید تبلیغاتی مطرح می‌کردند.

شاه‌کلید داوطلبان پیروز نمایندگی مجلس دهم چه بود؟به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درحالی به پایان رسید که حضور پرشور و متفاوت مردم، زبان‌زد عام و خاص شد.

توجه جهانیان در روز 7 اسفندماه معطوف به برگزاری انتخابات در ایران بود به طوری که صدها خبرنگار برای پوشش خبری به ایران آمدند تا بتوانند نقطه ضعفی از آن پیدا کنند اما مردم ایران با حضور پرشکوه خود سیلی محکمی بر دهان دشمنان خود کوبیدند.

هر داوطلب در این انتخابات از کلید واژه‌ای برای پیروزی استفاده می‌کرد، اما طبعا موضوعی که مردم ایران پس از برجام منتظر بهبود آن هستند، اقتصاد و مسائل معیشتی است، از این رو بسیاری از داوطلبان در این دوره این فرصت را غنیمت شمردند.

اقتصاد و معیشت مردم تا حدی اهمیت داشت که توجه کسانی که خارج از دایره رقابت انتخاباتی بودند را هم جلب کرد. این موضوع نیاز جامعه فعلی است و همه پس از مستقر شدن نمایندگان مجلس دهم در صندلی‌های سبز بهارستان منتظر عملی شدن شعارهای اقتصادی آنها هستند.

در این میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم مسئله معیشت و اقتصاد را مورد تاکید قرار دادند، اما برخی‌ها معتقد بودند آنقدر که در شعارهایشان استفاده می‌کنند، بدنه لیست انتخاباتی‌شان از چهرهای اقتصادی شکل نگرفته است.

محمدرضا عارف سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در گفت‌وگویی گفت: مهمترین مسئله امروز مردم معیشت و اقتصاد است. درصد بسیاری از جامعه امروز زیر خط فقر نسبی هستند بنابراین به طور طبیعی ما نیز اولویت خود را معیشت مردم قرار داده‌ایم.

عارف دومین اولویت در جامعه را اشتغال به خصوص اشتغال جوانان تحصیلکرده دانست و گفت: امروز اعتیاد در جامعه وضعیتی خانمان برانداز دارد و ما نیز رفع آن را در اولویت می‌گذاریم و خوشبختانه با توجه به اینکه برنامه ششم را باید مجلس دهم بررسی و تدوین کند و برنامه چهارم و پنجم مغفول ماند، بنابراین باید اشتغال، معیشت و اعتیاد را در اولویت برنامه ششم قرار دهیم تا رشد بالای اقتصادی که در سند چشم‌انداز باید به ۸ درصد برسد را تحقق بخشیم.

در این میان حتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 92 محمدباقر قالیباف که در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی نقشی نداشت، مجلس آینده، را مجلس خوبی دانست اما از طرفی دیگر معیشت و اقتصاد مردم را مهمترین چالش مجلس خواند.

مجید خدابخش استاندار اردبیل تاکید کرد: نمایندگانی که به مجلس راه می‌یابند قوانینی را وضع کنند که مشکلات معیشت، اشتغال و اقتصاد مردم را حل کند و دولتمردان هم آن قوانین را با جدیت اجرا کنند.

با تمامی این تفاسیر انتخابات به پایان رسیده و مردم منتظر استقرار نمایندگان مجلس دهم در خانه ملت هستند تا زخم‌های اقتصادی کشور را التیام ببخشند و معیشت مردم در شرایط بهتری قرار بگیرد اما باید بدانیم برای تحقق این امر نیازمند کشورهای بیگانه نیستیم هر چند که تعامل نقش بسزایی دارد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.