لحاظ پایانی اعلام نتایج انتخابات 94 نزدیک ترمی‌شود و چشم ها به اخبار منتشر شده از وزارت کشور دوخته شده است.

انتخابات 94 به پله‌های آخر نزدیک می‌شود؛ از این پس نوبت منتخبان مردم استبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، دیگر نبض انتخابات 94 تندتر از هر زمانی دیگری میزند، لحاظ پایانی نزدیک ترمی‌شود و چشم ها به اخبار منتشر شده از وزارت کشور دوخته شده است.

تعداد آراء به دقت رصد می‌شود و هر لحظه تحلیل های متفاوتی از عملکرد مردم و چگونگی آرایش سیاسی مجلس آینده ارائه می‌شود.

جدا از تحلیل های سیاسی و  جناحی مرسوم در هر انتخاباتی، 7 اسفند ماه امسال تفاوت های ویژه ای با دیگر انتخابات داشت.

قبل از هرچیزی به شعار امسال یعنی "دولت و ملت ، همدلی و همزبانی" به صورت کامل جامع عمل پوشانده شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی امسال را با این شعار مزین کرده‌اند. مردم و دولت‌مردان با برگزاری باشکوه این انتخابات در سراسر کشور ثابت کردند پس از 37 بهار هنوز هم در مقابل تهدیدها و فشارها خم به ابرو نیاورده‌اند و پشت نظامشان ایستاده‌اند.

دومین موضوع که قبل از برگزاری انتخابات تمام افکار عمومی را به خود مشغول کرده بود، ورود مستقیم بیگانگان و ضد انقلاب‌ها به روند انتخابات بود. در تمام این 37 سال رسانه‌های خارجی وقتی به انتخابات می‌رسیدند با روش‌های مختلف به مردم القا می کردند که رای دادن و حضور بر سر صندوق‌های رای فایده‌ای ندارد و نتایج از گذشته مشخص شده است، اما این بار در اقدامی جدید رسانه سلطنتی بی بی سی که در راس مخالفان نظام قرار دارد، به مردم پیشنهاد می‌دهد به چه کسانی رای دهند.

با  نگاهی متفاوت می‌توان این موضوع را مبارک و میمون دانست زیرا دشمنان انقلاب فهمیده‌اند که این نظام بر پایه رای مردم تا به اینجا رسیده‌ است و حالا که درمانده‌تر از همیشه شده‌اند با پیشنهادهای عجیب و غریب سعی در جهت‌دادن به رای مردم را دارند.

چند ماه قبل از شروع انتخابات شاهد بودیم بر خلاف انتخابات گذشته هیچ جناحی آن را تحریم نکرد، تمام فعالین در نظام با هر سلیقه به سخن رهبری گوش فرا دادند و خود را برای انتخابات آماده کردند و این خود باعث شد بهانه از دست دشمنان کشور گرفته شود.

اگرچه قضاوت در مورد آرایش نهایی مجلس دهم هنوز زود است اما نکته جالب در این دوره رویکرد متفاوت رسانه‌ها پس از اعلام نتایج است.

رسانه ها انگار هر کدام جناح خود را برنده میدان می دانستند. تا این لحظه در تهران، اصلاح‌طلب‌ها برنده میدان سیاسی هستند و در دیگر نقاط کشور اصولگرایان گوی سبقت را ربودند. رسانه‌ها که به تبع کار خود از جناحی طرفداری می‌ کنند معتقد هستند جناح خود برنده شده است، شاید این را بتوان همان استراتژی برد برد در عالم سیاست دانست. در این انتخابات هر دو جناح خود را پیروز می دانند و از روند شکل گرفته راضی هستند.

ازتیتر روزنامه‌های امروز مثل دروغ بزرگ، تهران آبی، رقابت سه ضلعی در بهارستان و کاروان اعتدال در راه مجلس که بگذریم، دیگر رقابت در حال اتمام است این انتخابات و بازتاب آن در تمام رسانه‌های داخلی و خارجی،‌ مخالف و موافق نشان داد در ایران هیچ چیز جز رای مردم تاثیری در سرنوشت مردم ندارد و حالا زمان آن رسیده که منتخبین مردم آستین بالا بزنند و کار قانون گذاری را کم کم آغاز کنند و پاسخ این حضور پرشکوه مردم را با کار و تلاش بی‌وقفه خود بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.