در پادگان حمید برای نخستین بار نمایشگاهی از دستاوردهای نیروی زمینی‌، نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی‌، برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت:امسال برای نخستین بار در کنار پادگان حمید نمایشگاهی از دستاوردهای نیروی زمینی‌، هوا نیرو و پدافند هوایی برپا خواهیم کرد. علاوه بر این سال دیگر برای نخستین بار یک نمایشگاه دریایی نیز در خارک برگزار می‌کنیم.

امیر سرتیپ ابراهیم گلفام افزود: یکی از اهداف برگزاری‌ راهیان نور انتقال درست مفاهیم دفاع مقدس است.نباید این انتقال به نسل‌های آینده قطع شود چرا که در 200 سال گذشته هرگاه جنگی در کشور شکل گرفت بخشی از خاک کشورمان جدا شد اما در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاکمان نیز در دست دشمن باقی نماند که این نشان از استقامت و مقاومت ملت ایران دارد.

وی اظهار داشت:در جنگ تحمیلی ارتش 48 هزار شهید در حوزه‌های دریایی و هوایی و زمینی تقدیم کرد و بیش از دو میلیون سرباز را آموزش داد که 213 هزار نیروی کادری نیز در آن حضور داشتند و این نشان از نقش بی‌بدیل آن در زمان جنگ است.

ابراهیم گلفام تصریح کرد: مکان‌ها و نقاط یادمانی دفاع مقدس از شمال غرب‌، غرب و جنوب کشور قرار دارند که همواره میزبان زائران راهیان نور هستند. بخشی از این یادمان‌ها نیز به ارتش اختصاص دارد.

گلفام بیان داشت: این اردوها در نهایت ایمنی برگزار می‌شود. علاوه بر این مناطقی که در دوران دفاع مقدس مین‌گذاری شده بودند کاملا پاکسازی شده‌اند و قطعا هیچ خطری برای زائران نخواهد داشت.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: در ورودی استان لرستان در شهر خرم‌آباد ارتش جمهوری اسلامی ایستگاه فرهنگی دایر کرده‌ است. همچنین در شهر اندیمشک و پایگاه هوایی وحدتی دزفول نمایشگاه‌هایی از نیروی زمینی و نیروی هوایی برپا شده و میزبان راهیان نور هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: در مرکز و غرب شهر اهواز نیز یادمان دهلاویه که محل شهادت شهید چمران است میزبان زائران خواهد بود. در جنوب شهر اهواز هم «ایستگاه آب تیمور»، در غرب سوسنگرد یادمان شهدای چزابه و در غرب شهر اهواز یادمان میشداغ قرار دارد. همچنین در منطقه پاسگاه زید هم یادمان شهدای رمضان قرار دارد. در قسمت جنوبی شهر اهواز پایگاه دژ خرمشهر نیز میزبان زائران خواهد بود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار