رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از انتخابات باید شرایط سیاسی کشور را به سوی همگرایی و هم افزایی سوق داد.

پس از انتخابات باید شرایط سیاسی کشور را به سوی همگرایی سوق داد/ راهنمایی‌‌های رهبر انقلاب در همایش اقتدار ملی سهم بی‌بدیل داشتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه، 10 اسفندماه) با اشاره به انتخابات 7 اسفند گفت: حضور چشمگیر مردم در انتخابات فصل جدیدی در امور سیاسی کشور ایجاد شد که از جانبه‌های مختلف حائز اهمیت است.

رئیس مجلس در ادامه گفت:  این حضور پرشور در صحنه بین‌الملل و نوع مواجهه مردم ایران با موضوع انتخابات سنجش جدیدی برای مراودات با ایران ایجاد کرد و از آن جهت که ایران از معدود کشورهای منطقه است که از مردم‌سالاری برخوردار است میزان مشارکت نقطه تعیین‌کننده معادلات بین‌الملل با ایران است.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: مخصوصاً دسایس برخی کشورهای بزرگ و بعضی از کشورهای منطقه‌ای باید در میدان انتخابات تعیین تکلیف می‌شد لذا حضور یکپارچه ملت در انتخابات وزن ایران را در صحنه بین‌الملل بالا برد و تلقی جدیدی در جایگاه ایران ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ثانیا با توجه به بحران‌های امنیتی فراگیر در منطقه و بهم ریختگی شگفت‌آور در این کشورها و ماجراجویی‌های تروریستی بی‌تردید نقش‌آفرینی مبتکرانه ملت ایران در انتخابات نشان‌دهنده ثبات و استقرار امنیت در ایران و بالا رفتن ضریب امنیتی ایران شده است و از طرفی پشتوانه قوی مردمی نظام نقش ثبات‌بخش و امنیت‌ساز ایران اسلامی در منطقه را افزایش داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح  کرد: ثالثا با حضور فراگیر مردم در انتخابات این پیام را به همه کشورها داد که نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه قوی مردمی برخورد ار است و ملت آماده حرکت نوین به سوی پیشرفت می‌باشد.

وی افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایرانی مستقل و آباد را هدف قرار داده‌اند، بعد از انتخابات باید شرایط سیاسی کشور را به سوی همگرایی و هم افزایی سوق داد تا زحمات ملت به توان جدیدی در مواجهه ایران با صحنه بین‌الملل و منطقه‌ای در پیشبرد اهداف درونی کشور بدل شود.

لاریجانی گفت: قدردانی از همت مردم عزیز در انتخابات روی این نقطه تمرکز می‌یابد که همگان چنین دریافتی از بلوغ سیاسی از صحنه گردانی سیاست کشور را داشته‌اند.

نماینده مردم قم افزود: باید به ملت بزرگوار ایران تبریک گفت که به درستی و دقت شرایط  کشور را در نظر گرفتند و باهمتی بلند راه آینده کشور را مشخص کردند بی تردید راهنمایی‌های مکرر مقام معظم رهبری در این همایش ملی اقتدار ایستادگی و سهم بی بدیلی داشته است  که از معظم‌له سپاسگزار می‌باشیم.

وی تصریح  کرد: لازم می‌دانم از وزارت کشور و همه دست اندر کاران انتخابات با شکوه هفتم اسفند صمیمانه تشکر کنم و از همه  داوطلبین که سبب این انتخابات پرشور شدند، تشکر کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار