صنعت گردشگري در برنامه چشم انداز ‎2‎0ساله به عنوان يکي از صنايع جذب درآمد شناخته شده و در آينده نيز جايگزيني مناسب براي صنعت تک محصولي نفت خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یزد؛ مديرکل ميراث فرهنگي وصنعت گردشگری استان یزد گفت: درراستاي مديريت کلان کشور، صنعت گردشگري در برنامه چشم انداز ‎2‎0ساله به عنوان يکي از صنايع جذب درآمد شناخته شده و در آينده نيز جايگزيني مناسب براي صنعت تک محصولي نفت خواهد بود .
شرافت افزود: استفاده از موقعيت هاي گردشگري استان نظير، آثار متعدد تاريخي، فرهنگي و مذهبي پيش از اسلام و دوره اسلامي، خانه هاي سنتي و قديمي، آب انبارها و بادگيرها، جاذبه هاي طبيعي منحصر به فرد اقليمي و زيست محيطي که در فاصله اي اندک کوير و کوهستان قابل مشاهده است، از جمله مواردي است که نگاه جهانگردان را جلب و مجذوب خود مي کند.
مديرکل ميراث فرهنگي استان گفت : اگر چه يکي از مشکلات اين استان کم آبي است ولي همت مردم قانع و سختکوش اين ديار و برپايي سازه هايي چون قنات و چاه عميق در اين خطه کويري نشان داده است که چگونه مي توان این مشکل را برطرف کرد.
وی افزود: سرمايه گذاري جهت آماده سازي بافتهاي تاريخي به ويژه بافت تاريخي يزد فرصتي طلايي براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي به حساب مي آيد.
شرافت ادامه داد: وجود کوير و بيابانها به عنوان پديده هاي طبيعي در اين استان تلقي شده و مسئولين و مردم استان يزد با نگرشي مثبت و جهت گيري سرمايه هاي سرگردان در توسعه زيرساختهاي صنعت گردشگري، گام مهمي در مسير اشتغالزايي و فقرزدايي از منطقه و کشور بردارند.
وی اظهار اميدواري کرد: رونق اقتصاد گردشگري و سرمايه گذاري در بخش گردشگري، استان يزد را در رسيدن به اهداف طرح پنج ساله گردشگري ياري خواهد کرد.
بافت تاريخي يزد با مساحت ‎7‎4‎3هکتار، به عنوان اولين شهر خشتي جهان شناخته شده است .انتهای پیام/ص
برچسب ها: یزد ، گردشگر ، میراث ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار