معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: کاندیدایی که قصد برگزاری جشن دارند باید با هماهنگی قبلی و در یک منطقه و مکان مشخصی اقدام کنند.

برگزاری جشن انتخاباتی کاندیدا باید در منطقه و مکان مشخصی باشد/متلاشی شدن یک گروه تروریستی در غرب کشوربه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، "حسین ذوالفقاری" معاون امنیتی وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به امنیت موجود در برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان اظهار داشت: با تلاش همه دست اندرکاران انتخابات و شوراهای تامین استان ها و شهرستان ها امنیت در کشور برقرار بود و خوشبختانه حادثه امنیتی در کشور نداشته ایم.

وی افزود: از روز گذشته تا به امروز برخی تجمعات در مقابل برخی از فرمانداری های کشور بود که وزارت کشور با رویکرد درست و مدیریت خود اقدامات قانونی را انجام داد.

ذوالفقاری اضافه کرد: همواره سیاست وزارت کشور بر این امر است که با مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت کاندیدا و منتقدین اقدامات قانونی انجام شود تا منجر به تنش و درگیری بین طرفداران کاندیداها و مداخله پلیس نشود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید براینکه امروز ما یکی از امن ترین انتخابات کشور را پشت سر گذاشته ایم تصریح کرد: امروز صبح در منطقه سومار که در منطقه غرب کشور قرار دارد یکی از تیم های تروریستی که از مرز در حال عبور بودند در کمین نیروهای انتظامی افتادند و به هلاکت رسیدند. از این افراد مهماتی به دست آمده است که در حال حاضر هویت این افراد در حال بررسی است.

ذوالفقاری با اشاره به اقدامات برخی از کاندیداها به برگزاری جشن در فضاهای مجازی اظهار داشت: این موضوع پیگیری شد و مشخص شد این اعلام از سوی کاندیدا نبوده و ما همواره تاکید داریم اگر کاندیدی قصد برگزاری جشن دارد در منطقه مکان مشخص و بسته ای باشد و همین طور با هماهنگی قبلی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم این موضوع به نظم و قاعده مندی برسد و در کشور منجر به تنش و درگیری نشود بنابراین به استانداران و فرمانداران همواره تاکید داریم که کاندیدا را توجیه کنند و افراد غیرمسئول که در فضای مجازی اعلام برگزاری جشن می کنند غیرواقعی است توسط افراد مسئول نیست و نیروی انتظامی در این ارتباط موظف شده که اگر فردی مزاحمتی ایجاد کند و خلاف قانون انجام دهد با او برخورد کند.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که هم اکنون در برخی میادین شاهد نیروهای انتظامی هستیم آیا این امکان وجود دارد که مانند سال 92 برای برگزاری جشن مردم اقدامات خودجوشی داشته باشند اظهار داشت: همواره بر این امر تاکید شده که افراد به طور غیرمتعارف اقدامی نکنند امروز به استاندار دستور دادیم تا شورای تامین تشکیل شود و امروز نیز اسنادی را مشاهده کرده اند که مبتنی بر این نبود که افراد بخواهند به صورت خودجوش شادی متعارفی داشته باشند البته قصد فیزیکی نیز از سوی نیروی انتظامی در دستور کار نیست اما از رفتارهای سواستفاده گرایانه افراد که منجر به هنجارشکنی و تعرض به اموال عمومی است باید مراقبت شود.

ذوالفقاری تاکید کرد: امروز همگی به این بلوغ رسیده ایم که همواره باید تابع ضوابط و مقررات باشیم و امروز نیز هیچ نگرانی امنیتی نداریم البته به برخی از کاندیدا نیز توصیه کردیم که اگر بنا دارند جشنی بگیرند مکان مشخصی را اعلام کنند که البته در برخی از شهرستان ها به ما اعلام کرده اند.

وی اضافه کرد: یکی از کاندیداها از طرفدارانش درخواست کرده که در یکی از مساجد حضور داشته باشند و مراسم شکرگذاری به پا کنند، کاندیدا و کسانی که در رقابت انتخابات پیروز شدند همواره باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند که افراد سودجو و سواستفاده گر جشن های خودجوش برگزار نکنند که منجر به تلخ شدن کام مردم شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باطل شدن صندوق های اخذ رای در نتایج آرا تاثیرگذار بوده اظهار داشت: این موضوع در برخی از شهرستان ها در حد گمانه زنی بوده و هیچ صندوقی باطل نشده است، در این ارتباط دسترسی به سیستم وجود نداشته که پس از بررسی مشکلاتشان حل شد و بنده اطلاع دقیقی از ابطال ندارم تا زمانی که شکایت به دست ما برسد یک پروسه طولانی دارد تا برداشته شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که وزیر اطلاعات گفتند یک تیم تروریستی قبل از برگزاری انتخابات در کشور دستگیر شده اند آیا این تیم ارتباطی با گروهک تروریستی داعش داشته است خاطر نشان کرد: قبل از برگزاری انتخابات یک گروه تروریستی در منطقه شرق کشور بود که با تمهیدات اندیشیده شده و هوشیاری تیم اطلاعاتی کشور به هلاکت رسیدند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار