رئیس مجلس گفت: اولین دستور کار مجلس دهم بررسی برنامه ششم توسعه است.

اولین دستور کار مجلس دهم بررسی برنامه ششم توسعه است/ رجال‌الغیب نیستم
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز(یکشنبه) پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور از تلاش همه دست‌اندرکاران این دوره از انتخابات قدردانی کرد و گفت: امیدواریم به دنبال با شکوه برگزار شدن انتخابات سرمایه ملی برای کشور رقم بخورد.

وی افزود: در پروسه انتخابات آرامش همواره حاکم بود و لذا ما انتخاباتی سالم و با انعکاسی اطمینان‌بخش داشتیم، انتخابات همواره موجب خیر و برکت و پیشرفت برای کشور است که در این ارتباط باید در جهت همگرایی قدم برداریم.

رئیس مجلس نهم در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره عدم توفیق اصولگرایان در تهران چه بود، اظهار داشت: بنده رجال‌الغیب نیستم،‌ مردم با حضور جدی خود صفحه جدیدی را برای مشارکت خلق کردند بنابراین نباید همواره دنبال کشمکش و درگیری بود چرا که این حضور مردم در راستای همدلی و همزبانی است.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: گردش نیروها در کشور امر مبارکی است، مردم با توجه به سلایق خودشان نمایندگان را انتخاب می‌کنند و نظرشان نیز مورد احترام است، نتیجه انتخابات همواره برای سرمایه و وحدت جامعه مهم است تا افتراقی رخ ندهد.

لاریجانی درباره ترکیب مجلس آینده نیز تصریح کرد: بنده محاسبه دقیقی ندارم و در این راستا باید وزیر کشور پاسخگو باشد، امروز بلوغ سیاسی در جامعه و همچنین در گروه‌های سیاسی مختلف در کشور به وجود آمده است، مسئله اصلی کشور هم حل مشکل اقتصاد است لذا بر این اساس سلایق کشور باید با هم جمع شوند و مسائل کشور را "حیدری و نعمتی" نکنند.

نماینده مردم قم در مجلس نهم درباره تخریب برخی گروه ها در قم و شناسایی این افراد اظهار داشت: شما چرا دنبال دردسر هستید؟

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا عملکرد مجلس نهم  منجر به تغییر ترکیب مجلس دهم شده است، اظهار داشت: دو سوم نماینده‌ها در هر دوره از تغییر مجلس تغییر می کنند و این امر طبیعی است .

لاریجانی در پاسخ به این سوال که مجلس دهم چه راهکاری را باید در عرصه اقتصادی ارائه دهد، تصریح کرد: اراده معطوف این مجلس باید ساماندهی و حل مهمترین مسائل کشور باشد، بنابراین اولین دستور کار مجلس آینده بررسی قانون برنامه ششم توسعه خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.