معمولا با شنیدن ذکر و نام خوزستان به یاد گرمای طاقت فرسا، شرجی ها و گرد و خاک های آن می افتیم اما باید بدانید که در خوزستان طبیعت سحر آمیزی نیز وجود دارد که گردشگران را مجذ وب خود می نماید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در فاصله تقریبی ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان خوزستان و ۱۵ کیلومتری شرق باغملک روستای گردشگری رباط قرار دارد.

جادوی طبیعت در باغملک

رباط از نظر لغوی کلمه‌ای عربی است که در گذشته به مکانی که محل اقامت کاروانسراها و سربازخانه‌ها بوده اطلاق می‌شده است اما به مرور زمان و به دلیل کم شدن کاروان‌ها به مکان ثابت تبدیل شده است.

جادوی طبیعت در باغملک

روستای گردشگری رباط در دامنه منطقه ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده که با وجود درختان متنوعی نظیر بلوط، بن و کلخونگ، باغ‌های انار، انگور و آلو سیاه، کوه‌های سربه فلک کشیده و رودخانه جاری زرد دارای طبیعتی خاص و دلپذیر می‌باشد و سالانه طبیعت گردان زیادی برای فرار از دغدغه ها و زندگی ملال آور شهری به طبیعت این منطقه پناه می آورند.

جادوی طبیعت در باغملک

دراین منطقه گردشگری علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌ ای مذهبی نظیر امامزاده حضرت سلیمان قرار دارد که وجود این زیارتگاه یکی دیگر از دلائل بازدید گردشگران می‌باشد.

جادوی طبیعت در باغملک

دسترسی به منطقه مورد نظر از طریق جاده آسفالته درجه ارتباطی اهواز- شهرکرد و جاده انحرافی باغملک- رباط امکان پذیر می باشد.

علاقمندان  به طبیعت  برای دیدن این روستای زیبا از شهر باغملک به سمت رباط حرکت میکنند و در دره سبز پیش رفته و به این منطقه خوش آب و هوا قدم می نهند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.