قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: آنچه امروز خاص مشتریان است فضای رقابتی است که در همین راستا اگر تولید و فروش دارای کیفیت متناسب باشد فضای رقابتی بیشتر خواهد شد.

آرام** هنوز نتوانسته ایم از حقوق مصرف کنند دفاع کنیمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در پانزدهم روز ملی حقوق از مصرف کنندگان که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد گفت: قیمت، کیفیت و خدمات از ارکانی است که مورد انتظار مصرف کننده است چرا که این سه اصل موضوعی است که برای مصرف کنندگان اهمیت خاص دارد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در قیمت گذاری می تواند کمک رسان باشد افزود: به میزانی که بستر اطلاع رسانی توسعه یابد، سرعت و دقت نیز افزایش یابد مصرف کننده می تواند فرصت انتخاب مناسبی را کسب کند.

خسرو تاج گفت: اگر فضای رقابتی ایجاد شود بیش از 90 درصد بنگاه ها می توانند قیمت بازار راتعیین کنند.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه از موضوع کیفیت که می تواند فضای رقابتی را افزایش دهد،یادآور شد: آنچه امروز خاص مشتریان است فضای رقابتی است که در همین راستا اگر تولید و فروش دارای کیفیت متناسب باشد فضای رقابتی بیشتر خواهد شد.

** رعایت حقوق مصرف کننده یک اصل است

در ادامه ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رعایت مصرف کننده یک اصل است گفت: حقوق انسان ها اصل ترین مسائل امروز و فردای بشری است.

وی افزود: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی زمانی می توانند موفق عمل کنند که بتوانند بازار بهتری را در اختیار داشته باشند و زمانی می توان بازار مطمئن را کسب کرد که حقوق مصرف کننده رعایت شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: فعالان اقتصادی هوشمند می توانند با نگاهی عمیق آینده خود را رقم زده و رعایت حقوق مصرف کننده را به عنوان یک اصل نگاه کنند.

** تولید، عرضه و مصرف سه رکن اقتصادی است

در ادامه نعمت زاده رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گفت: تولید عرضه و مصرف سه رکن اصل اقتصادی به حساب می آید و اگر این سه اصل هماهنگ نشود با عث ایجاد تداخل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان به وظایف خود به خوبی عمل نکنند به دیگران لطمه خواهد زد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار