مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد اسفند‌ماه سال جاری در یاسوج برگزار خواهد شد.

 حجت‌الاسلام رضا قاسمی با اشاره به سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: همایش بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد در اسفند‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، آگاهی و اطلاع کافی از فرهنگ، آداب و رسوم منطقه، شهر و کشور را از عوامل موثر در پیروزی افراد یک ملت دانست و افزود: استقلال فرهنگی یکی از مهم‌ترین ابزارهای موفقیت در همه عرصه‌ها است.
 
وی رسالت کانون‌های فرهنگی را تلاش جهت رسیدن به اهداف عالی نظام عنوان کرد و بیان داشت: باید با همکاری و مشورت همدیگر مدیرانی را تربیت کنیم که توسعه‌دهنده و حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بوده و از هویت ملی دفاع کنند.
 
این مسئول مبارزه با تهاجم فرهنگی را مهم‌ترین هدف تشکیل کانون‌های فرهنگی بیان و تصریح کرد: دستور تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور طی مصوبه 302 در سال 1371 داده شد و از آن زمان کانون‌ها فعالیت خود را در مساجد آغاز کردند.
 
قاسمی فعالیت کانون‌های استان را در سه حوزه شهری، روستایی و عشایری بیان کرد و گفت: کانون‌های مساجد مراکز مهمی جهت حفظ و احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند.
 
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع دینی، مذهبی، آموزشی و فرهنگی در طول سال، اذعان کرد: کانون‌ها برنامه‌های متنوعی مانند جشنواره‌ها، قرآن، نماز، احکام، شعر، سرودهای انقلابی و کارگاه‌های مختلف آموزشی جهت آگاهی‌بخشی و ترویج فرهنگ اسلامی برگزار می‌کنند.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از تجلیل بیش از 100 نفر در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: این افراد فعالان فرهنگی کانون‌ها، ائمه جماعات، مدیران کانون‌ها، نخبگان و برگزیدگان جشنواره‌های مختلف مساجد هستند.
 
قاسمی گفت: این همایش در 18 اسفند ماه سال جاری با حضور معاون ستاد عالی مساجد کشور، امام جمعه، نماینده ولی‌فقیه، مسئولان و اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد استان در یاسوج برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مساجد ، کانون ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.