جانشین رییس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: آخرین نتایج شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه استان اردبیل اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ماریا موسوی ضمن قدردانی از حضور گرم و پرشور مردم استان اردبیل در پای صندوق‌های اخذ رای، افزود: حضور مردم استان در این انتخابات، حضوری حماسی بود که بار دیگر، پای بندی مردم را به انقلاب و نظام، به اثبات رساند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار 247 شعبه اخذ رای پیش بینی شده بود و 20 نفر نامزد انتخاباتی به رقابت پرداختند که در مجموع 130 هزار و 86 رای اخذ شد و با توجه به این که هیچ یک از نامزدها موفق به کسب حد نصاب لازم نشدند و آقایان «ایرج بیگدلو» با کسب 20 هزار و 499 رای و «شکور پورحسین» با کسب 17 هزار و 475 رای، به دور دوّم انتخابات مجلس در آن حوزه راه یافتند که در این دو شهرستان 73 درصد واجدان شرایط، در انتخابات مشارکت داشتند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل، با اشاره به راه‌اندازی و تدارک 159 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر تصریح کرد: در این حوزه انتخابیه 13 نفر به رقابت پرداختند که در مجموع 85 هزار و 749 رای حاصل شد و «ولی ملکی» با کسب 22 هزار و 457 رای، منتخب شد که در این حوزه نیز 70 درصد افراد واجد شرایط در انتخابات مشارکت داشتند.

موسوی از مشارکت 70.5 درصدی مردم شهرستان گرمی در انتخابات خبر داد و گفت: ‌132 شعبه رای در گرمی پیش‌بینی شده بود که در این حوزه انتخاباتی نیز 6 نامزد به رقابت پرداختند و تعداد آرای ماخوذه در این حوزه نیز 48 هزار و 472 رای بود و «میرحمایت میرزاده» توانست با کسب 21 هزار و 399 رای، به عنوان منتخب به مجلس راه یابد.

وی با اشاره به این که در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر نیز 220 شعبه اخذ رای پیش بینی شده بود، گفت: در این حوزه انتخابیه نیز 17 نفر به رقابت پرداختند و کل آرای ماخوذه در این حوزه 60359برگ بود که در نهایت، «بشیر خالقی» با کسب 19 هزار و 120 رای منتخب شد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز ‌478 شعبه راه‌اندازی شده بود و 42 نامزد برای تصدی 3 کرسی در این حوزه به رقابت با یکدیگر پرداختند که به‌دلیل بالا بودن تعداد صندوق‌های اخذ رای و تعداد زیاد نامزدها، شمارش آرا و تجمیع نتیجه در این حوزه، طولانی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، آخرین ، نتایج ، شمارش ، آرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.