رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از برگزاری یازدهمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دادرس فیاض گفت: یازدهمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی مراغه با هدف گسترش فعالیت‌‌ هنرهای تجسمی و در جهت بسترسازی مناسب برای شکوفایی و اعتلای هنر شهر و منطقه با رویکرد نگاه انسانی به طبیعت و جامعه و اهتمام ویژه به آثار با موضوعات اصلی ، یازدهمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی مراغه در چهار بخش اصلی طراحی و نقاشی، حجم و نقش برجسته، گرافیک و کاریکاتور و تذهیب و نگارگری و در گستره‌ی شهرستان مراغه برگزار می شود.

وی افزود:  جشنواره‌ی یاد شده در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد و موضوع‌های اصلی موردنظر اعتدال و ترنم انسانیت، کودکان و نوع دوستی، بحران آب و غفلت، تصویر یک شعر  و مراغه بوم طبیعت خواهد بود و همچنین شرکت در بخش جنبی جشنواره به صورت  آزاد امکان‌پذیر است. 

دادرس گفت: علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر در سه رشته اعلام شده شرکت نمایند و تعداد آثار در هر بخش حداکثر 3 اثر خواهد بود.

وی افزود: جشنواره بصورت رقابتی برگزار می‌شود و آثار خروجی ورک شاپ و آثار با موضوعات اصلی جشنواره در اولویت انتخاب خواهند بود.

گفتنی است: تحویل آثار 28 فروردین تا سوم اردیبهشت 1395، برپایی ورک شاپ  اول لغایت سوم اردیبشهت 1395، نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره  7 لغایت 14 اردیبشهت 1395 و آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر پانزدهم اردیبهشت ماه 95 برگزار خواهد شد.

جشنواره یاد شده توسط انجمن هنرهای تجسمی صدرا با همکاری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه برگزار می شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.