فورچون: استفاده از گوگل و توییتر در جنگ علیه داعش خطرناک است

یک مجله آمریکایی با انتشار گزارشی درخصوص عواقب استفاده از گوگل و توییتر در نبرد علیه گروه تروریستی داعش هشدار داد.

فورچون: ستفاده از گوگل و توییتر در جنگ علیه داعش خطرناک استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی «فورچون» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: گروه تروریستی داعش از زمان پیدایش در منطقه خاورمیانه همواره از شبکه‌های اجتماعی برای ترویج عقاید افراطی و تروریستی خود استفاده کرده است. به طور مثال، این گروه ویدیوهای دلخراش و منزجرکننده گردن‌زنی‌ها و یا منفجر کردن قربانیان خود را در یوتیوب منتشر می‌کند. عناصر این گروه همچنین از توییتر برای اشاعه پیام‌ها و افکار تروریستی سوء استفاده می‌کنند. داعش همچنین از این شبکه‌ها برای عضوگیری و تأمین منابع مالی عملیات تروریستی خود، استفاده می‌کند. 

با وجود این، نگارنده گزارش معتقد است اینکه دولت‌ها درخصوص محتوای مطالب منتشره در این شبکه‌ها تصمیم‌گیری کند، بسیار خطرناک است. دولت‌ها تلاش می‌کنند مدیران شرکت‌های خدمات اینترنتی مانند «گوگل» و شبکه‌هایی از قبیل «فیس‌بوک » و «توییتر» را متقاعد کنند در نابودی این گروه تروریستی با آن‌ها همکاری کنند و این زیاد عجیب نیست. 

دست‌اندرکاران 50 شرکت دیجیتالی به تازگی در واشینگتن با چندین نماینده از سازمان‌های دولتی ضدتروریسم دولت آمریکا دیدار و درخصوص محدود کردن فعالیت‌های اینترنتی عناصر تروریستی داعش گفتگو کردند. توییتر به تازگی 125 هزار حساب کاربری را بدلیل ارتباط با گروه‌های افراطی خشونت‌طلب و ترویج افکار و اقدامات تروریستی، مسدود کرده است.  

این خطر وجود دارد که سازمان‌های مذکور در دیکته کردن قوانین مربوط به مطالب منتشره در گوگل، فیس‌بوک و توییتر، افراط کنند. از سوی دیگر بدلیل تعداد زیاد اینگونه سازمان‌ها از قبیل «پنتاگون،» «سیا،» و «دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی آمریکا،»  تنها یک نهاد تصمیم‌گیری در این خصوص وجود نخواهد داشت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار