نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد روسیه گزارش آژانس را درباره پایبندی ایران به تعهداتش مثبت ارزیابی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر ورونکوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز جمعه اعلام کرد روسیه گزارش آژانس را درباره پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای با گروه 1+5 مثبت ارزیابی می‌کند. 

وی روز جمعه اعلام کرد روسیه نخستین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را درباره پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای با گروه 1+5 مثبت ارزیابی می‌کند. 

وی افزود: یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، تایید کرد تهران به همه تعهدات خود در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک عمل کرده است و به طور کامل در حال اجرای مفاد توافق هسته‌ای است. 

وی گفت این گزارش بر رعایت الزامات قید شده در توافق هسته‌ای تاکید دارد. 

این دیپلمات روس افزود: نخستین برداشت ما مثبت است و این گزارش به معنای آغاز حرکت به سمت نتیجه گیری بلندمدت درباره وجود نداشتن مواد هسته‌ای اعلام نشده یا فعالیت‌های اعلام نشده هسته‌ای در ایران است. 

ایران و گروه ۱+۵، چهاردهم ژوئیه برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران را در وین امضا کردند. 

بر اساس ایت توافق، کار‌شناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بر تاسیسات هسته‌ای ایران در ۲۵ سال آینده نظارت خواهند داشت و در صورت هرگونه نشانه‌ای دال بر نقض توافق از سوی ایران، تحریم‌ها علیه این کشور بار دیگر بازخواهد گشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار