چهارشنبه سوری، یک جشن بهاری است که ایرانیان پیش از رسیدن نوروز با برگزاری مراسم ویژه به استقبال نوروز می روند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ایرانیان برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهایشان مراسمی را برگزار می کنند که ریشه اش به قرن ها پیش باز می گردد.

برافروختن آتش و جمع شدن خانواده در کنارهم یکی ازآیین های این شب است ،متاسفانه در سالهای اخیر این رسم شیرین جایش را به ترقه بازی و استفاده از مواد محترقه و منفجره خطرناک داده است که مغایر با عرف و منش جامعه است.

مدیر عامل سازمان اتش نشانی مشهد در این خصوص رعایت نکات ایمنی در این مراسم گفت: به پدران و مادران توصیه می شود کودکان و نوجوانان خود را از خطرات و پیامدهای بازی کردن با آتش، ترقه و مواد محترقه آگاه کنند.

آتش پاد دوم حسن جعفری افزود: کبریت و هرگونه مواد آتش زا از جمله نفت و بنزین را از دسترس کودکان و نوجوانان دور کنید.

وی ادامه داد: از تهیه و استفاده از مواد محترقه که در شرایط مساعد و هنگام جابجایی منفجر می شوند خودداری کنید.

جعفری توصیه کرد: از آتش زدن بوته،هیزم یا.. . در محوطه های بسته و کوچک و انداختن قوطی های دربسته مخازن کوچک گاز و ظروف تحت فشار به درون آتشی که منجر به انفجار می شود خودداری کنید.

وی با بیان اینکه بهتر است در این روز از پارک کردن خودرو در کوچه ها امتناع کنید،افزود: از شکستن یا بریدن شاخه های درخت برای برافروختن آتش و ایجاد آتش در کنار درختان یا درون بوستان ها خودداری کنید.

مدیر عامل سازمان اتش نشانی مشهد اظهار داشت:خاموش کننده های دستی را در این ایام در منزل، محل کار و.. . به صورت کاملا آماده در دسترس قرار دهید.

وی گفت:مواد محترقه در کنار وسایل گرمازا، در هوای گرم، در دست یا جیب افراد انفجار ایجاد می کنند.

جعفری با بیان اینکه در صورت پوشیدن لباس گشاد به آتش نزدیک نشوید، افزود:هنگام برافروختن آتش باید توجه داشت که زمین هموار و مسطح محل مناسبی است و بهتر است آتش روی زمین خاکی یا بتونی ایجاد شود.

مدیر عامل سازمان اتش نشانی تاکید کرد:از وجود آب یا مواد خاموش کننده نزدیک محل ایجاد آتش مطمئن شوید.

انتهای پیام//

برچسب ها: چهارشنبه ، آخر سال ، آتش ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.