بنیانگذار نظام شبکه بهداشت و درمان کشور گفت: با همکاری انستیتو پاستور ایران و باراه اندازی و تجهیز آزمایشگاه زیستی محیطی سطح 2در بیمارستان علی بن ابیطالب زاهدان در زمینه کشف زودرس بیماریهای عفونی در منطقه سرعت خواهد یافت .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ از زاهدان؛ دکتر حسین ملک افضلی در سفر به زاهدان افزود: سیستان و بلوچستان نقش برجسته ای در نظام سلامت کشور دارد و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باتوجه به مجاورت دو کشور افغانستان و پاکستان قابل تقدیر است.
  
وی از دست اندرکاران نظام سلامت استان بعنوان مرزبانان نظام سلامت کشور یاد کرد و ادامه داد: در سیستان و بلوچستان درمعنای واقعی از سلامت کشور صیانت می شود زیرا هر گونه بیماری واگیر دار اگر در مرز کنترل نشود عواقب آن اثرات زیانباری در کشور خواهد داشت. 

دکتر ملک افضلی از برنامه بنیاد خیرین ماریو فرانسه به منظور راه اندازی آزمایشگاه زیستی محیطی سطح 2 در زاهدان تشکر کرد و گفت: باید از فرصت بدست آمده بیشترین استفاده را داشته باشید و این مرکز آزمایشگاهی را به تمام مراکز بهداشتی و درمانی مرتبط کنیم و با نگاه پیشگیرانه و دراز مدت به آن سوی مرزها نیز خدمات ارایه کنیم. 

دکترفرانسوا بابین گفت: با همکاری انستیتو پاستور ایران و باراه اندازی و تجهیز این آزمایشگاه در زمینه کشف زودرس بیماریهای عفونی در منطقه سرعت خواهد یافت و هدف آن مبارزه با بیماریهای عفونی در کشور است. 

وی تصریح کرد: تمرکز اصلی آزمایشگاه برتست های تشخیصی است و این یک قدم بزرگ برای تشخیص بیماریهای نو پدید خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.