رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برگزاری مناسب انتخابات بر قوت مذاکراتمان در عرصه بین المللی افزوده است

نهاوندیان: اقتصاد ایران امیدبخش ترین اقتصاد نوظهور دهه پیش رو استبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد نهاوندیان" رئیس دفتر رئیس جمهور  در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری مناسب انتخابات بر قوت مذاکرات ما در همه عرصه های بین المللی دو جانبه  و چند جانبه افزوده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از حرف های ناروایی که برخی از بدخواهان علیه ایران اسلامی می زدند حضور مردم در صحنه این سخنان را باطل می کند و اثر بسیار برجسته ای که این انتخابات خواهد داشت به سبب همزمانی با اجرای برجام و رفع تحریم ها انسجام ملی و فضای اقتصادی را برای سرمایه گذاری مناسب تر از گذشته فراهم می کند.

نهاوندیان تصریح کرد: با رفع تحریم ها سرمایه گذاری و کار اقتصادی در ایران امن تر شد و این انتخابات می تواند یک پیام تقویت کننده دیگری را ارائه کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: هدف همه ما و نهادها خدمت بیشتر برای رفع مشکلات مردم باشد در واقع اقتصاد ایران امیدبخش ترین اقتصاد نوظهور دهه پیش رو خواهد بود.

وی اضافه کرد: این انتخابات نیز می تواند پیام تقویت کننده دیگری را ارائه کند بر این که انسجام سیاسی کشور ریسک کار اقتصادی را کمتر کرده و در رقابتی که در بین فضاهای سرمایه گذاری است این ایران است که همچنان بر اساس تهدید بسیاری از موسسات اقتصادی امیدبخش ترین اقتصاد نوظهور دهه پیش رو خواهد بود.

نهاوندیان در پاسخ به این سوال مبنی بر این که بحث هایی در انتخابات نسبت به دولت در زمینه مسائل اقتصادی و برادر رئیس جمهور مطرح شده تصریح کرد: همان طور که در اطلاعیه منتشر شده موارد آمده است اما زمان پاسخگویی به برخی بداخلاقی ها الان نیست و بعد از انتخابات فرصت کافی برای روشنگری وجود دارد.

وی درباره پیام انتخابات به کشورهای منطقه نیز تصریح کرد: این انتخابات نشان می دهد در این منطقه که نگرانی های امنیتی وجود دارد ایران است که پایتخت امنیت منطقه است و هر جای دیگر اگر راه حل مشکلات را می جویند حتماً باید روی ایران اسلامی حساب کنند.

وی افزود: نکته دوم این است که این انتخابات راه حصول امنیت را نشان می دهد رابطه بین امنیت و مردم سالاری یک رابطه دو سویه است ایران اگر از چنین امنیت افتخار آفرینی برخودار است به دلیل این است که نظامش متکی به مردم بوده و همه امور خود را با اتکا به رای مردم تصمیم گیری می کند.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: دیگران هم اگر می خواهند در کشورشان امنیت داشته باشند باید به مردم خود متکی بوده و برخی قدرت های جهانی که در گذشته سوء محاسبه داشته اند باید بدانند که نظام هایی قابل اتکا و اعتمادند که پشتیبانی گسترده مردمی دارند.

وی افزود: خوشبختانه یکی از ویژگی های ما در این دوره این است که همه طرف ها در مقابل قانون و اجرای قانون همراه بودند اگر چه سلیقه ها، قضاوت ها و داوری ها متفاوت بوده اما در پایان همه نسبت به نظرات نهادهای قانونی همراهی کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: از امروز به بعد هم بسیار امیدواریم که همین گونه خواهد بود چرا که انتخابات به تنهایی هدف نیست بلکه خودش وسیله ای برای اداره کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.