رئیس قوه قضائیه گفت: بیش از 60 مورد تخلفات انتخاباتی داشته‌ایم که بیشتر آنها مربوط به فضای مجازی است.

گزارش بیش از 60 مورد تخلفات انتخاباتی/ از مردم بخاطر حضور پرنشاط در انتخابات تشکر می‌کنم

به گزارش خبرنگار  مستقر در مسجد الجواد حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که برای شرکت در انتخابات در مسجد الجواد حاضر شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه آیا تاکنون گزارشی از تخلفات انتخاباتی به قوه قضاییه ارسال شده است یا خیر، اظهار داشت: تخلفات انتخاباتی امروز نسبت به دوره‌های انتخاباتی کمتر بوده، اما در این هفته تعداد بیشتری صورت گرفته است.

وی که در کنار مردم در صف اخذ رای ایستاده بود، اضافه کرد: تخلفات انتخاباتی از مرز 50 الی 60 مورد گذشته است؛ اما مواردش عمده نیست البته در کشور پهناوری مانند ایران این تعداد تخلف زیاد نیست.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه تخلفات از موارد مهم نبوده است، ادامه داد: عمده تخلفاتی که صورت گرفته در فضای مجازی صورت گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص بنرهای تبلیغاتی جمع‌‌آوری شده برخی داوطلبان در 22 بهمن گفت: مواردی که در راستای انتخابات انجام می‌شود به قوه قضائیه ارسال نمی‌شود. چرا که توسط هیأت‌های اجرایی و هیأت‌های نظارت و مسئولین مربوطه به وزارت کشور ارسال می‌شود اما اگر منجر به جرم شود آن موقع قوه قضائیه وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنرهای تبلیغاتی توقیف شده در 22 بهمن از لحاظ ابعاد، محتوا و انتقال به آن مکان‌ها در حال بررسی است، افزود: اگر چنانچه تخلف بوده دستگاه قضایی ورود پیدا نمی‌کند و در حال حاضر اطلاعی ندارم. زیرا نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه در حال بررسی هستند و اگر جرم محسوب شود قوه قضائیه ورود پیدا می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که آیا بابک زنجانی پس از پرداخت بدهی آزاد خواهد شد، اظهار داشت: تسویه مالی بابک زنجانی بر حکم او تاثیر گذار است و اگر چنانچه وی قبل از صدور حکم این مبلغ را پرداخت کند حتما تاثیر گذار است.

وی در ادامه اضافه کرد: اینکه پرداخت بدهی‌ها چه تاثیری بر پرونده زنجانی خواهد داشت به تشخیص قاضی است. ولی چنانچه قبل از صدور حکم بپردازد حتما موثر خواهد بود.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره حضور مردم در انتخابات گفت: از حضور پرنشاط مردم برای شرکت در انتخابات با امنیت و آرامشی که در حال برگزاری است تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات یک اقدام چندجانبه است چرا که با شرکت در انتخابات و هر رأی مردم به کشور، اسلام، نظام، دنیا و آخرتشان کمک کرده‌اند و همچنین از نفوذ بدخواهان و بیگانگان در امور کشور جلوگیری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار داشت: انسان باید هوشمندانه عمل کند تا با یک اقدام بتواند چند تأثیر همزمان بگذارد از این رو شرکت در انتخابات یکی از مصادیق است که با رأی دادن مردم می‌توانند چند اثر مهم در راستای عملشان در دنیا و آخرت مشاهده کنند.

سخنگوی قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همان طور که مردم مستحضرند و مقام معظم رهبری فرمودند همه کسانی که به کشور، آینده و نظام اسلامی‌شان ایمان و اعتقاد دارند پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که درباره تخلفات خبرگزاری‌ها پرسید، با بیان اینکه تخلفات خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها مطابق قانون مطبوعات و انتخابات برخورد می‌شود، ادامه داد: اگر رسانه‌ای خلاف این قانون عمل کرده باشد، برخورد می‌شود و تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود البته به تعداد جرایمی که رخ می‌دهد، بستگی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.