سازمان ملل اعلام کرد تدابیر جدید کشورهای اروپایی بحران پناهجویان را وخیم تر می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با تاکید بر این که توافق میان مسئولان پلیس 5 کشور اروپایی موجب وخامت بیشتر بحران پناهجویان در اروپا خواهد شد از این کشورها خواست تا در تصمیم ها و تدابیر اخیر خود تجدید نظر کنند.

«زید راعدالحسین» روز پنجشنبه با اشاره به این که وظیفه اصلی پلیس در سراسر جهان حفاظت از جان مردم است، گفت: توافقنامه میان مسئولان پلیس کشورهای اتریش، کرواسی، مقدونیه، صربستان و اسلوونی مبنی بر ایجاد محدودیت برای پناهجویان این منطقه شامل هیچگونه تضمینی بر حفاظت از جان مردان، زنان و کودکان پناهجویی که در شرایط حساس و شدیدا آسیب پذیری بسر می برند، نمی شود.

به گفته کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در این توافقنامه بویژه کوچکترین اشاره ای به تدابیر حفاظتی از کسانی که در معرض تجاوز به حقوق انسانی قرار گرفته اند، از جمله کودکان، معلولین، سالمندان و قربانیان شکنجه نشده است.

راعدالحسین افزود که در این توافقنامه صرفا به وضع مقررات و محدودیت های سختی در مورد ورود پناهجویانی در منطقه موسوم به مسیر زمینی بالکان و همچنین انتقال کنترل شده مهاجران، بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی ضروری پرداخته است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ادامه داد: بدنبال این توافقنامه که خبر آن هفته گذشته منتشر شد، دولت اتریش نیز محدودیت های تازه ای را چه در رابطه با شمار پناهجویان قابل پذیرش و چه افرادی که قصد عبور از این کشور برای رفتن به سایر کشورها را دارند، وضع کرده است.

به گفته این مقام، در نتیجه همین تدابیر صدها پناهجوی افغان در 5 روز گذشته در مرزهای میان مقدونیه و صربستان در سرگردانی بسر می برند و از ورود شمار کثیری از آنها که قصد رفتن از یونان به کشور مقدونیه را دارند، جلوگیری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار