وجود بناهای تاریخی ، طبیعت زیبا و داشتن جاذبه های متعدد گردشگری استان کردستان را به عنوان مقصد گردشگران در کشور معرفی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، در استان کردستان حدود یك هزار و دویست و سی و چهار اثر باستانی شناسایی شده كه شامل تپه ، خانه ، مسجد ، مجموعه ، پل و حمام می باشد. 

جدای از این، کردستان به علت قرار گرفتن در یک اقلیم خاص و منحصر به فرد و برخورداری از مناظر بکر و دست نخورده طبیعی، آداب و رسوم و فرهنگهای بومی و باستانی ، همچنین توانمندی های ویژه در راستای جذب گردشگر تجاری، دارای جاذبه های های فراوان برای می باشد.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان می گوید: در طول 10 ماهه امسال یک میلیون و 924 هزار و 704 گردشگر این استان را مقصد گردشگری خود انتخاب کردند.

آرمان وطن دوست افزود: باتوجه به شناسایی 35 منطقه نمونه گردشگری در استان کردستان امسال شهرستان های سنندج، مریوان، بانه و سقز بیشترین شهرستان های گردشگرپذیر استان رابه خوداختصاص دادند.

از مهمترین جاذبه های گردشگری استان کردستان می توان به دریاچه زریوار مریوان، موزه سنندج، مجموعه پارک جنگلی کوهستانی آبیدر، قرآن تاریخی نگل، قلعه باستانی زیویه، اورامان تخت، روستای پالنگان، غار کرفتو، عمارت خسروآباد سنندج، خانه کرد و زیارتگاه های فراوان همچون زیارتگاه بی بی هاجره خاتون خواهر بزرگوار امام رضا(ع) اشاره کرد.

اما این جاذبه ها موجب آن شده تا خیل گردشگران به کردستان بیایند و این نیاز حس شود که لازم است امکانات و زیر ساخت های گردشگری در این استان افزایش یابد.

علوی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان کردستان می گوید: ارائه  فرصت های سرمایه گذاری می تواند زمینه ورود سرمایه گذاران و گردشگران خارجی را به استان کردستان فراهم کند و این آمادگی اکنون در این استان وجود دارد تا یاریگر سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه باشیم.

با شناخت ویژگی ها و پتانسیل های گردشگری طبیعی، فرهنگی و تجاری استان کردستان می توان به این نتیجه رسید که توانمندیهای گردشگری این استان  نیازمند برنامه ریزی اصولی برای دستیابی به توسعه همگون و پایدار در جهت جذب گردشگر می باشد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.