شیراز از دیگر شهرهای بزرگ کشور هوای پاک تری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در کلان شهر شیراز اعضا درباره آخرین وضع هوای شیراز بحث و تبادل نظر کردند.
در این جلسه حمزه ولوی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: هوای شیراز نسبت به هوای دیگر کلان شهرهای کشور از وضع خوبی برخوردار است ولی با این وجود باید مراقب اوضاع هوای پاک شیراز بود.
در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شیراز در خصوص برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی که از کانون های آلودگی هوا به شمار می روند هم تبادل نظر و اعلام شد میزان برخورد با این خودروها امسال در فارس 25 درصد و در کلان شهر شیراز 19 درصد افزایش یافته است.
همچنین در این جلسه مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس اعلام کرد: جایگاه های عرضه بنزین و نفت گاز (گازوییل)  در شیراز از بنزین و نفت گاز (گازوییل) با استاندارد یورو 4 برخوردار هستند و این موضوع می تواند به پاکی هوای شیراز کمک کند .
 علیرضا امین اظهار کرد: در10 جایگاه شیراز هم بنزین سوپر توزیع می شود.
به گفته وی روزانه 1 میلیون و 800 هزار لیتر بنزین و 400 هزار لیترگازوییل در شیراز توزیع می شود.  
همچنین در کارگروه کاهش آلودگی هوای شیراز در خصوص اسقاط خودروها در فارس  اعلام شد  در 11 ماه امسال 2 هزار و 805 مورد انواع خودرو در فارس اسقاط شدند که از این تعداد 1 هزار و 561 دستگاه خودرو سواری بوده است.
در این جلسه بر اجرای طرح برای کاهش آلودگی صوتی در شیراز هم تاکید و اعلام شد صاحبان خودروهای سنگین ملزم هستند در مراکز معاینه فنی به کنترل صوتی نیز اقدام کنند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار