رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: امیدواریم نمایندگان راه یافته به مجلس دهم در راستای رسمی شدن قراردادهای موقت کارگران اقدامات مثمر ثمری انجام دهند.

اولیا علی بیگی رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به قرار گیری در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات یکی از موضوعات اثرگذار در مسائل کلان جامعه به خصوص حقوق کارگران است در همین راستا حضور کارگران در صحنه ی انتخابات یک وظیفه است.

وی با اشاره به اینکه امنیت و اقتدار کشور در گرو تصمیم گیری حساس در این حوزه است، بیان کرد: از آنجایی که ایران همواره با توطئه های گوناگون دشمن مواجه است جامعه کارگری امسال نیز همچون سنوات گذشته در صحنه ی انتخابات حضور خواهد داشت.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه معیشت و امنیت شغلی مهم‌ترین مطالبه کارگران از دولت و مجلس است، تصریح کرد: نمایندگانی که به مجلس راه می یابند در جهت حفظ امنیت شغلی و ساماندهی معیشت کارگران باید اقدام کنند .

علی بیگی افزود: نمایندگانی که با گروه‌های کارگری در ارتباط هستند از وضع زندگی و حقوق و دستمزد آن‌ها آگاهی دارند بنابراین انتظار داریم کاندیداهایی که وعده معیشت و امنیت شغلی کارگران را می‌دهند با شناخت بیشتری از جامعه کارگری و مشکلات آن‌ها پیگیر مطالباتشان باشند. 

وی با اشاره به اینکه قرارداد کارگران در کشورهای توسعه یافته اگر  بیش از سه سال  باشد به قرارداد رسمی تبدیل می شود، افزود: از نمایندگان مجلس دهم خواستاریم قراردادهای موقت کارگران سامان دهی شده و با تصویب قانون جدید ،کارفرمایان با کارگرانی که عملکرد بیش از سه سال دارند قرارداد رسمی منعقد کنند.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه انعقاد چنین قراردادهایی سبب ایجاد آرامش و افزایش بهره وری کارگران می شود، گفت: امیدواریم نمایندگان منتخب راه یافته به مجلس دهم شرایط کارگران را درک تا بتوانند در 4 سال آینده با قانون گذاری مناسب شرایط  معیشتی کارگران را بهبود بخشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
وقتی نوبت به حقوق کارگران میرسه همه مسائل درنظرگرفته میشه،تحریم،جنگ،،،چونکه اکثرمسئولین سهامدایاشرکت دارندنمیخواندحقوق کارگران بالابره،تاکارگران توسری خوروبی غیرت باشند.
آخرین اخبار