رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: خودروی برقی و موتورسیکلت برقی و تعدادی نرم افزار در شرکت های دانش بنیان تجاری سازی شده که بزودی این محصولات وارد بازار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛موسی خانی افزود : طراحی و تولید ۴۵۰ قطعه از خودرو در دانشگاه انجام شده و نرم افزار هم از محصولاتی است که بزودی تجاری سازی می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۶ شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و فعال شده و جمع زیادی از دانشجویان و اساتید در این شرکتها حضور دارند که در این راستا برای تولید محصولات کارهای مهمی صورت گرفته است.

موسی خانی بیان کرد: دو شرکت دانش بنیان این واحد محصولات خود را صادر می کنند و هشت شرکت هم محصولات تولیدی خود را وارد بازار کرده اند و ما نیز با کمک نهاد ریاست جمهوری حمایت های مالی لازم را انجام می دهیم.

موسی خانی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در رشته های فنی، مهندسی و مدیریت تحصیل می کنند که درصددیم در سالهای آینده این تعداد را افزایش دهیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ادامه در خصوص وضعیت کنونی دانشگاه اظهارداشت: در حال حاضر ۲۵ هزار دانشجو در این واحد در ۱۳۰ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل می کنند که تعداد هیئت علمی نیز ۴۱۵ نفر تمام وقت و ۳۵ نفر نیمه وقت است.

وی از اجرای طرح توسعه دانشگاه هم خبرداد و اظهارداشت: مجتمع کارگاهی، زمین های ورزشی روباز، زمین فوتسال با چمن مصنوعی، زمین تنیس خاکی و تنیس روی میز، شهر کتاب به مساحت دو هزار مترمربع از طرح های در دست اجراست.

موسی خانی گفت: برای احداث ساختمان اداری و بخش آزمایشگاهی، یونیت دانشکده دندانپزشکی، ۱۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.  

انتهای پیام/


 
برچسب ها: خودرو ، برقی ، بازار ، محصولات ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار