حوادث رانندگي در راه هاي استان خوزستان درده ماهه امسال 13 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رييس پليس راه خوزستان گفت:  بر اساس آمار پزشک قانوني در اين مدت تعداد چهار هزار و 991 فقره تصادف در سطح راه هاي برون شهري استان به وقوع پيوست که اين آمار 54 فقره معادل يک درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزايش يافته است و از اين تعداد 370 فقره تصادف منجر به فوت شد که 56 فقره معادل 13 درصد نسبت به سال گذشته کاهش يافته است.  

سرهنگ قاسم قدرتي افزود: در مجموع تعداد متوفيان تصادفات در اين مدت 435 نفر بوده است که 81 نفر معادل 16 درصد نسبت به سال گذشته با کاهش روبه رو شده و همچنين 896 فقره تصادف جرحي در اين مدت رخ داده که 21 فقره معادل 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است و با تعداد 1231 نفر مجروح، 70 نفر ، معادل 6 درصد نسبت به سال قبل افزايش داشته است .

وي ادامه داد: تعداد تصادفات خسارتي بيش از سه هزار و 700 فقره بوده است که 89 فقره معادل دو درصد افزايش را نشان مي دهد و همچنين عدم توجه به جلو علت وقوع 21 درصد از تصادفات، تخطي از سرعت مطمئنه 22 درصد، علت انحراف و تجاوز به چپ 11 درصد، عدم رعايت حق تقدم و عبور 11 درصد و عدم توانايي در کنترل وسيله نقليه ناشي از خستگي و خواب آلودگي 15 درصد تصادفات را تشکيل مي دهند.

رئيس پليس راه خوزستان عنوان کرد: محور اهواز – مسجدسليمان – انديکا – شهرکرد، داراي بيشترين آمار وقوع تصادفات است و مسير اهواز – انديمشک در جايگاه دوم، مسير آبادان – اهواز در جايگاه سوم، مسير رامشير – اميديه – ديلم در جايگاه چهارم و مسير بهبهان - رامهرمز در جايگاه پنجم قرار دارد.

وي بيان کرد: همچنين بايد اقدامات لازم در خصوص ايجاد روشنايي در مسيرها، رفع افتادگي شانه ها، نصب گاردريل در حاشيه پرتگاه ها، رفع پيچ ها و گردنه هاي خطرناک، اصلاح و رفع نقاط حادثه خيز و تعويض محورهاي کم عرض و جداسازي مسيرهاي رفت و برگشت اقدام کنيم.

خوزستان با برخورداري از پنج هزار و 150 کيلومتر جاده ارتباطي و 11 هزار کيلومتر راه روستايي از نظر طول راه ها رتبه پنجم کشور را داراست.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.