آبشار تنگ تامرادی

تنگ تامرادی در ۵۰ کیلومتری غرب شهر یاسوج “پایتخت طبیعت ایران زمین” در مسیر جاده سپیدار واقع شده و دارای آبشاری زیبا و حوضچه‌های فراوان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،در خم هر پیچ و فراز هر شیب از این تنگه، تابلوی نقاشی بی‌نظیری از شاهکارهای طبیعت را در مقابل دیدگان گردشگران به تماشا گذاشته شده است.
تنگ تامرادی با چشم‌انداز طبیعی و زیبا، ارتفاعات بلند، پوشش گیاهی سرسبز، هوای مطبوع و خوب و با طراوت که در دل خود آبشاری زیبا به ارتفاع ۵۰ متر را جای داده است که صدای دل‌انگیز ریزش آبشار و طبیعت زیبای اطراف آن برای گردشگران خاطره‌ای فراموش ناشدنی را به همراه نشاط برگرفته از دیدن زیبایی‌های آن به سوغات می‌آورد.
این منطقه از اطراف به کوه‌های "زرآور” و "ساورز” محدود می‌شود. روستای «تنگ تامرادی» از سطح دریا ۱۴۰۰ متر ارتفاع دارد و تحت تأثیر اقلیم معتدل و مرطوب، آب‌وهوای آن در فصول بهار و تابستان مطبوع و دلپذیر و در زمستان سرد است.
در ورودی «تنگ تامرادی» و در مجاورت روستای "حسین‌آباد”، "دخمه” و "مقبره‌ای از دوران هخامنشی” به جا مانده که به یکی از سرداران یا نجبای هخامنشی مربوط است.
«تنگ تامرادی» محل وقوع یکی از جنگ‌های تاریخ معاصر(جنگ "کی‌لهراس” با ارتش رضاشاه) و دو جنگ مهم دیگر یکی جنگ "آریوبرزن” با اسکندر مقدونی و دیگری جنگ دلاوران بویراحمدی با تیمورلنگ است. با توجه به این موارد، می‌توان قدمتی طولانی برای این روستا در نظر گرفت.
آبشار «تنگ تامرادی» یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که از قدیم‌الایام شناخته شده است.
سالانه شمار فراوانی مسافر، گردشگر و توریست از این آبشار دیدن می‌کنند.
وجود چهار آبشار با ارتفاع ۸ تا ۱۰ متری و حوضچه‌های آب در مسیر آب زلال و بسیار خنک این آبشار و وجود غارهایی که آب از دل آن می‌گذرد و آب مداوم از سقف آنان چکه می‌کند باعث شده که هر چه بیشتر بر جذابیت و خاص بودن آن بیفزاید. طبیعت زیبا و جنگل بلوط اطراف این آبشار زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.
چشمه بلوط عسلی که در حوالی آبشار تنگ واقع شده، یکی از معروف‌ترین ییلاقات و تفرجگاه‌های منطقه به شمار می‌رود. این چشمه، در پایین دست خود، حوضچه‌های طبیعی زیبایی را به وجود آورده است
انتهای پیام /
برچسب ها: آبشار ، تنگ تامردای ، چشمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار