تبریز؛

27 هزار نفر در ایران نیازمند پیوند اهدا عضو

رئیس مرکز پیوند مغز استخوان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: 27 هزار نفر در ایران نیازمند در صف پیوند منتظر اهدا عضو هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ احمدیان در مراسم گرامیداشت بسیج جامعه پزشکی در تبریز با بیان اینکه فرهنگ‌سازی گسترده‌ای برای اهداء عضو صورت می‌گیرد، افزود: امیدواریم با کارهای صورت گرفته شاهد مرگ افراد منتظر در صف برای دریافت عضو نباشیم.

رئیس مرکز پیوند مغز استخوان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در حال حاضر 11 مرکز پیوندی در کشور فعال هستند و با توجه به استانداردهای موجود تعداد مراکز پیوند مغز استخوان باید به دو برابر فعلی برسد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه پیوند مغز استخوان در کشور بسیار کمتر از کشورهای خارجی است که بخش اعظم آن نیز از سوی دولت صورت می‌گیرد و هزینه پرداختی تنها مربوط به آزمایش‌های قبل از پیوند است.

احمدیان تاکید کرد: اولین پیوند مغز استخوان 60 سال گذشته در جهان صورت گرفت و در ایران نیز اولین پیوند مغز استخوان در سال 69 انجام شد.

رئیس مرکز پیوند مغز استخوان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیش از 60 نوع بیماری با اهدای مغز استخوان قابل درمان است.

وی اظهار داشت: 27 هزار نفر در ایران نیازمند به عضو در صف پیوند منتظر اهدا، عضو هستند و روزانه 7 تا 11 نفر از بیماران منتظر پیوند جان خود را از دست می‌دهند.

احمدیان خاطرنشان کرد: سالانه 5 تا 8 هزار مرگ مغزی رخ می‌دهد که حدود 4 هزار نفر از مرگ مغزی‌ها دارای ارگان قابل اهداء هستند و یک مرگ مغزی با اهداء یک تا 53 بافت خود می‌تواند تا 53 نفر را از معلولیت نجات دهد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.