مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت از افزایش 10 برابری جای پارک در حاشیه معابر سطح شهر خبر داد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حسین هاشم‌زادگان گفت: با توجه به اینکه مردم نسبت به عدم پرداخت وجه در ازای توقف کنار معابر عادت کرده بودند ازابتدای فعالیت شرکت الیت، شهروندان تصور می‌کردند که شهرداری با مدیریت معابر شهر تنها به دنبال پول درآوردن است.

وی افزود: در همه ی شهرهای دنیا شهرداری‌ها برای مدیریت معابر هزینه می‌کنند؛ در شهر مشهد نیز براساس قانون تخلفات رانندگی توقف‌های زیر نیم ساعت الیت رایگان شده است.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت تصریح کرد: تا قبل از این قانون نیز شهرداری مشهد به دنبال سودآوری از پارک حاشیه‌ای نبود؛ حتی در قرارداد اولیه مقرر شد 25 درصد از تعرفه ساعت اول را برای پارک زیر نیم ساعت اخذ کنیم تا شهروندان ترغیب شوند قبل از نیم ساعت محل را ترک کنند.

هاشم زادگان گفت: سودآوری شرکت الیت از محل پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای است که درآمد آن نیز باید صرف احداث پارکینگ شود که در این راستا شرکت الیت به موضوع پارکینگ‌سازی نیز ورود پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر منازل بدون پارکینگ زیادی در سطح شهر مشهد وجود دارد ،لذا این اتفاق سبب می‌شود حجم زیادی از خودروها در معابر پارک شود ،این در حالی است که 40 پارکینگ شهرداری در سطح شهر مشهد وجود دارد و در کنار آن 4000 فضای پارک نیز در دست احداث است.

هاشم‌زادگان تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شهروندان می‌توانند با هزینه 30 هزار تومان و دریافت اشتراک خودروهای خود را شب‌ها در پارکینگ‌های ما پارک کنند.

هاشم‌زادگان با بیان اینکه در شهر مشهد 600 پارکبان فعال وجود دارد، افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان برای اولین بار در کشور رشته پارکبانی با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای در مشهد ایجاد شده است .

وی تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی که به مدت 20 روز از امروزآغاز می‌شود مواردی همچون آراستگی ظاهری، اطفای حریق، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، کمک‌های اولیه، آشنایی با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و دروس تخصصی آموزش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با اشاره به درخواست شهروندان نسبت به شفاف‌سازی کسر الیت از حساب گفت: در این راستا علاوه بر سامانه‌هایی که وجود دارد امکانی فراهم شده تا شهروندان با ثبت نام در سایت الیت و کسر مبلغ ماهیانه 418 تومان از میزان کسر از الیت خود به صورت پیامکی مطلع شوند.

هاشم‌زادگان گفت: همچنین نرم‌افزار همراه پارک نیز با امکانات پیدا کردن نزدیکترین جای پارک و راهیابی به آن درسایت شرکت الیت موجود است.

وی گفت: کسانی که از سامانه همراه پارک برای شارژ پلاک خود استفاده کنند 10 درصد شارژ بیشتر دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت افزود: در گذشته تنها 20 هزار خودرو می‌توانستند در حاشیه معابر شهر مشهد پارک کنند اما با مدیریت معابری که توسط شرکت الیت صورت گرفته این تعداد با 10 برابر افزایش به 120 هزار جای پارک در روز رسیده است.

انتهای پیام//

برچسب ها: پارک ، الیت ، حاشیه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.