معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: اگر اشتغال پایدار وکشوری بزرگ می خواهیم فرهنگ بچه پولداری و کارخانه داری را کنار بگذاریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سورنا ستاری با اشاره به اشتغال حدود پنج میلیون دانشجو در کشور گفت: آینده استان کرمان در دانش است که می‌تواند تولید ثروت کند و باید از این فرصت‌ها استفاده شود و یکی از اهداف دولت نیز این است که با نخبگان ارتباط برقرار کند.

وی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص اشتغال گفت: سرمایه‌های استان کرمان نه معادن وکارخانه جات وصنایع که جوانان و دانشجویان آن هستند.

ستاری افزود: تعداد فارالتحصیلان دانشگاهی کشور ما اکنون با کشور آمریکا برابری می کند.

وی با اشاره به حضور پروفسور سمیعی در کرمان اظهار کرد: پروفسور سمیعی پرافتخارترین جراح ایرانی و دارنده ده‌ها جایزه و مدال علمی بین‌المللی درزمینه گسترش مرزهای دانش در حیطه علوم مغز اعصاب، خود به تنهایی یک دولت و دیپلماسی محسوب می‌شود.

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور تاکید کرد: بیش از ۵۰۰ دانشمند ایرانی در تمام دنیا وجود دارند که بزرگترین سرمایه برای کشور هستند و این مسئله بیانگر آن است که اگر به سرمایه‌های انسانی اهمیت دهیم، همان کشوری خواهیم شد که انتظار داریم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در دنیا حرف اول را خواهیم زد که بالاترین تکنولوژی را داشته باشیم ،وجود پول مفت در اقتصاد همراه با فرهنگ بچه‌ پولداری و نفتی باید جای خود را به فرهنگ خلق ثروت با دانش دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، پول ، اقتصاد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار