وزارت خارجه سوریه اعلام کرد سکوت شورای امنیت در قبال حملات تروریستی، تکفیری‌ها را به ادامه جنایت‌ها و کشتار مردم سوریه تشویق می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا،) سوریه از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست اقدامات بازدارنده‌ای بر ضد کشورهای حامی تروریسم اتخاذ کنند. 

 وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد تروریست‌های داعش در ادامه اقدامات تروریستی خود بر ضد غیر نظامیان در سوریه، روز یکشنبه باردیگر با انفجار خودرو‌های بمب گذاری شده و حملات تروریستی انتحاری در منطقه زینبیه دمشق و محله الزهراء حمص دست کم ۱۳۰ نفر را به شهادت رساندند و صد‌ها نفر دیگر را زخمی کردند. 

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد استمرار سکوت شورای امنیت در قبال چنین اقدامات تروریستی بر ضد شهروندان سوریه پیامی برای تروریست‌ها، حامیان نظامی و مالی آنان است تا به حملات تروریستی خود ادامه بدهند. 

 وزارت خارجه سوریه افزود سکوت شورای امنیت، گروه تروریستی داعش و حامیان آن به ویژه دولت‌های ترکیه و عربستان را به ادامه جنایت‌ها و کشتار مردم سوریه تشویق می‌کند. 

وزارت خارجه سوریه تاکیدکرد این سکوت همچنین گروههای تروریستی را به ادامه راهبرد تروریستیشان که پیامد‌های آن از مرزهای سوریه فرا‌تر رفته است و در برخی کشورهای منطقه و جهان نیز دست به حملاتی می‌زنند، تحریک می‌کند. 

وزارت خارجه سوریه گفت: «دولت سوریه از شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد می‌خواهد این حملات و جنایت‌های تروریستی را فوری و به شدت محکوم کند و نیز از شورای امنیت می‌خواهد به مسئولیت خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی از طریق اتخاذ تدابیر فوری، بازدانده و اعمال مجازات بر ضد کشورهای حامی تروریسم به ویژه عربستان و ترکیه عمل کند و به دولت‌های این کشور‌ها و دیگران اجازه حمایت از تروریسم ندهد و نیز این کشور‌ها را به رعایت کامل قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت وادار سازد.»


 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار