بارش باران که از بامداد سه شنبه در بیشتر مناطق ایلام آغاز شده صبح امروز باعث آبگرفتگی معابر و خیابان های این شهر و مشکلاتی برای تردد عابران و خودروها شد.

بارش شدید باران در ایلام باعث آبگرفتگی معابر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ شدت بارندگی به حدی است که روان آب کانال ها و جوی های سطح شهر بالا آمده و اکنون در حال ریزش به سطح معابر و خیابان های اصلی و فرعی شهر است، ورود روان آب به خیابان ها و معابر ایلام باعث اختلال در رفت و آمد وسایل نقلیه و حرکت خودروها شده است.

هواشناسی ایلام روز گذشته در اطلاعیه ای از احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در برخی مناطق استان بدنبال ورود سامانه بارشی کم فشار از اوایل بامداد امروز خبر داده بود.

بر پایه اعلام هواشناسی، بارش های این سامانه تا پایان وقت امروز ادامه دارد و از فردا چهارشنبه بتدریج تضعیف و از آسمان استان خارج می شود.

هواشناسی ایلام همچنین اعلام کرد: فعالیت این سامانه کم فشار باعث کاهش دمای هوای استان بین پنج تا هشت درجه سانتی گراد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری می شود.

پیش از ورود سامانه بارش زای کم فشار، تندباد پدیده غالب هوای ایلام بود که به مدت 48 ساعت جریان داشت.

آغاز هفته جاری نیز گرد و غبار مهمان هوای ایلام بود که شدت و غلظت آن مسئولان محلی را برآن داشت تا فعالیت همه مقاطع مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان را در روز یکشنبه تعطیل اعلام کنند.

گرد و غبار شدید همچنین باعث شد دستگاه های اجرایی و ادارات استان ایلام روز یکشنبه گذشته فعالیت خود را با دو ساعت تاخیر آغاز کنند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.