رئیس جمهور روسیه اعلام کرد تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا دمشق به آتش بس پایبند بماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه اعلام کرد کشورش تمامی تلاش خود را بکار خواهد بست تا سوریه به توافق آتش بس پایبند بماند.

رئیس جمهور روسیه در گفتگویی تلویزیونی تصریح کرد: تمامی آنچه ضرورت دارد را با دمشق و با مقامات مشروع سوریه هماهنگ می کنیم. ما به آمریکا اعتماد می کنیم تا خود و هم پیمانانش اقدامی انجام دهند.

وی در ادامه افزود: آمریکا و روسیه آماده بکارگیری مکانیسمی نظارتی برای احترام به آتش بس هستند. وی تصریح کرد: بزودی خط ارتباطی مستقیمی ایجاد خواهد شد و در صورت لزوم، گروهی کاری برای تبادل اطلاعاتی مشخص می شود.

پوتین در ادامه افزود: "فرصتی واقعی برای پایان دادن به سالها خونریزی و خشونت وجود دارد. این توافق در پی تلاشهای فشرده گروهی از کارشناسان آمریکایی و روس حاصل شده و تجربه مثبت توافق آمریکا و روسیه در برداشتن زرادخانه شیمیایی سوریه در سپتامبر 2013 (شهریور 92) به این مسأله کمک کرد.

وی همچنین در خصوص شروط آتش بس امضا شده میان مسکو و واشینگتن گفت: بر تمامی گروه های در حال مبارزه ضرورت دارد به ما یا آمریکا اطمینان دهند به این آتش پایبند می مانند.

وی در ادامه افزود: نظامیان روسیه و آمریکا بزودی با همکاری یکدیگر مناطق مورد تحرک این گروه ها را مشخص خواهند کرد. آمریکا و روسیه در بیانیه ای مشترک که از سوی وزارت خارجه این کشور روز دوشنبه پخش شد اعلام کرد توافق بر سر آتش بس سوریه از 27 فوریه (8 اسفند) و از نیمه شب به وقت دمشق ( 22:00 به وقت گرینویچ) اجرایی خواهد شد.

اعلام آتش بس سه هفته پس از شکست مذاکرات سوریه در ژنو و فردای سلسله انفجارات حمص و منطقه زینبیه انجام شد که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار