مارکو روبیو: برخورد اوباما با ایرانی‌ها بهتر از رفتارش با نتانیاهو بود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از برجام، گفت رئیس جمهور این کشور با احترام کمتری نسبت به مقامات ایرانی، با نخست وزیر رژیم صهیونیستی رفتار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز لایو، مارکو روبیو، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه، گفت: اگر رئیس جمهور آمریکا شوم در نخستین روز حضورم در این مقام توافق اتمی اوباما با ایران را ملغی خواهم کرد. 

وی گفت: اگر به مقام ریاست جمهوری برسم در نخستین روز تمامی دستورات اجرایی غیرقانونی باراک اوباما را ملغی اعلام خواهم کرد. رئیس جمهور کنونی آمریکا در فرماندهی نیروی نظامی کشور بسیار ضعیف و بد عمل کرده است. در دوران ریاست جمهوری وی جهان بسیار خطرناک شده است. کره شمالی تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک دارد. چینی‌ها دریای چین جنوبی را به اشغال خود درآورده‌اند و ولادیمیر پوتین از این موضوع بهره برداری کرده است و با مسخره کردن اوباما به دنبال بی‌ثباتی در اروپا و خاورمیانه است. 

روبیو در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد: «ایران به خاطر توافقی که با اوباما داشته است به صد‌ها میلیارد دلار رسیده است. آن‌ها قصد ندارند که با این پول‌ها یتیم خانه احداث کنند آن‌ها می‌خواهند ارتش خود را تقویت کنند و از تروریسم حمایت کنند و زمانی که آن‌ها یک سلاح اتمی خریداری کنند آنگاه همگان را به گروگان خواهند گرفت و آنگاه عناصر جهادی افراطی از جمله داعش سراسر جهان را فرا خواهند گرفت.» 

وی درباره گروه تروریستی داعش گفت: در حال حاضر این گروه در ده‌ها کشور طرفدار دارد و این به خاطر این است که اوباما ما را با کوچک‌ترین ارتش از زمان پایان جنگ جهانی دوم هدایت کرده است. او کوچک‌ترین نیروی دریایی را در یکصد سال اخیر ایجاد کرده است. ما شاهد وجود کوچک‌ترین نیروی هوایی در تاریخ آمریکا هستیم. اگر من رئیس جمهور آمریکا شوم آنگاه شیوه ریگان را در تقویت ارتش آمریکا در پیش خواهم گرفت. 


وی گفت: اگر دمکرات‌ها برای چهار سال دیگر به قدرت برسند آنگاه خیانت به هم پیمانانمان و از جمله اسرائیل ادامه پیدا خواهد کرد. 

روبیو گفت: اگر رئیس جمهور شوم آنگاه جنگ بر ضد تروریسم را در پیش خواهم گرفت. این یک جنگ واقعی بر ضد گروههای تروریستی جهادی افراطی خواهد بود. بر اساس این جنگ سازمان‌های اطلاعاتی بهترین اطلاعات را کسب خواهند کرد و بهترین ارتش جهان آن‌ها را نابود خواهد کرد. اگر آن‌ها را بازداشت کنیم آن‌ها را به گوانتانامو خواهیم فرستاد. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس درباره حزب الله، افزود: «من به عنوان یک سناتور تلاشهای زیادی کرده‌ام که تحریمهای بیشتری ضد حزب الله، که یک گروه تروریستی طرفدار ایران است و به اسرائیل حمله می‌کند، وضع کنم. آن‌ها هم اکنون از نظر منابع مالی در شرایط سختی قرار دارند زیرا ما قانونی را تصویب کردیم که این وضعیت دشوار را برای آن‌ها به وجود آورده است.» 

روبیو در ادامه اظهاراتش گفت: اگر من رئیس جمهور آمریکا شوم آنگاه روابط خود را متحدانمان و به طور ویژه با اسرائیل تقویت خواهم کرد. آن‌ها تنها طرفداران آمریکا و دارای دمکراسی آزاد و قابل تحسین در سراسر خاورمیانه هستند. این در حالیست که رئیس جمهور اوباما با احترام کمتری نسبت به مقامات ایرانی با نتانیاهو رفتار کرد. اگر به مقام ریاست جمهوری برسم در نخستین روز حضورم در این مقام توافق اتمی اوباما با ایران را ملغی اعلام خواهم کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار