تانکر30 هزار لیتری فاقد سوخت که به دلیل نقص فنی به یک کارگاه جوشکاری خودروهای سنگین در شهرک صنعتی طرق منتقل شده بود در حین جوشکاری دچار انفجارشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت : این حادثه دیشب ساعت 18:51 به سامانه 125، اطلاع داده شد که نیروهای آتش نشانی از دو ایستگاه 39 و9 در محل حادثه در شهرک صنعتی طرق اعزام شدند و ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه و رفع خطر نسبت به انتقال کارگر فرز کار که حین عملیات فرزکاری روی این تانکر براثر شدت انفجار و بر به پشت بام کارگاه پرتاب شده بود و مالک یکی از واحد های تجاری مجاور نیز که مصدوم شده بود به سطح خیابان اقدام نمودند.

آتش پاد دوم حسن جعفری افزود : 2 مصدوم این حادثه به علت شدت جراحات روانه بیمارستان و حال عمومی یکی از آنها ( کارگر فرز کار) وخیم گزارش شده است .

وی با بیان اینکه در این حادثه به حدود20 واحد تجاری و سه دستگاه خودروی سبک و سنگین در اطراف انفجار نیز خساراتی وارد شد گفت: نیروهای آتش‌نشانی پس از تحویل دو مصدوم این حادثه به تکنسین های اورژانس و ايمني کامل محل حادثه و همچنین اماکن تجاری مجاور که در اثر موج انفجار آسیب دیده بودند، با دادن تذکرات ایمنی لازم به مالکین اماکن مزبور عملیات خود را خاتمه دادند.

کارشناسان علت انفجار را گاز به جا مانده از مواد قابل اشتعال بعد از تخلیه در تانکر اعلام کردند. گفتنی است صدای مهیب این انفجار تا فاصله ای بیش از یک کیلومتر به وضوح به گوش شهروندان رسیده بود.




انتهای پیام//

برچسب ها: انفجار ، تانکر ، سوخت ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۳:۲۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
اشتغال به برخی مشاغل، بدون داشتن گواهینامه فنی و حرفه ای و وجود تجهیزات لازم باید ممنوع شود. باید توجه داشت که خسارات سهل انگاری در این موارد به دلایل مختلف رسانه ای نمی شود مگر در مواردی که منجر به خسارات مالی گسترده یا خسارات جانی شود. اما نصب ناقص بسیاری از تجهیزات ساختمانها توسط برق کارها، لوله کش ها و... خسارات زیادی به همراه دارد که عمدتا ناشی از نداشتن دانش و تخصص کافی و نبود تعهد در کار می باشد. در سایر موارد مثل تعمیرات ناقص خودرو در جاده ها حوادثی ایجاد می گردد که به هیچ وجه کیفیت کار این افراد در انجام وظایفشان مورد بررسی قرار نمی گیرد.