وی تصریح کرد: از مطلق جلوه دادن امور و استفاده از کلماتی مثل؛ هیچوقت؛همیشه؛هرگز؛خودداری کنید مثلا نگویید:"شما همیشه بد قولی می کنید"یا "شما هرگز کمک نمی کنید ، سعی کنید یک نگرش مثبت درفرد ایجاد کنید و بگویید گاهی اوقات کمک می کنید اما دوست دارم بیشترکمک کنید"ویا از "وقت شناسی و خوشقولی شما ممنونم اگر بیشتر رعایت کنید معلوم میشود که برایم اهمیت بیشتری قایل هستید"
ابهری ادامه داد: سعی کنید راهنما و راهگشا باشید.وقتی میگویید: از بعضی چیزها وکارها خوشتان نمی آید؛این را هم بگویید: که از چه چیزها و کارها خوشتان میاید؛یعنی فرد را بلا تکلیف نگذارید.
این رفتارشناس گفت: استفاده از زمان مناسب در انتقال نظرات بسیار مهم است؛یعنی سعی کنید بی درنگ نسبت به رفتار فرد واکنش نشان دهید؛و اگر فرصت پاسخ فوری را از دست دادید؛صبر کنید تا در فرصت مناسب دیگری واکنش مثبت یا منفی خود را نشان داده و از جابجایی واکنشها خودداری کنید.
انتهای پیام/